وقتی که سوری ها نقشه مجری جنجالی الجزیره را نقش برآب کردند

وقتی که سوری ها نقشه مجری جنجالی الجزیره را نقش برآب کردند
جمعه 26 شهريور 1400 - 23:23

در حالی که سوریه وارد مرحله جدید مقابله با گروههای مسلح شده و در درعا پیشرفت های چشمگیری داشته و چشمها به ادلب و آزادسازی یک بخش دیگر از چنگ گروههای تروریستی است، میزان اگاهی جمعی درباره اهمیت حمایت از دولت و رهبران سوریه برای راندن این تروریست ها نیز افزایش یافته است.

العالم - كشكول

زیرا پس از ده سال از اقدام کشورهای غربی در تجهیز گروههای مسلح در جنگ تروریستی با سوریه و تسخیر مراکز اطلاع رسانی برای وارونه جلوه دادن حقائق و به تصویر کشیدن اقدام تروریست ها در کشتن کودکان و زنان و افراد مسن و غارت ثروت کشور به بهانه اینکه آنها مخالف هستند، هیچ یک نتوانسته آگاهی و بیداری فزاینده مردم سوریه را تحت تاثیر قرار دهد که پی برده اند هدف اصلی جنگ سوریه؛ تخریب کشور برای تسلط بر آن از سوی کشورهای غربی و رژیم اشغالگر صهیونیستی است که از اهرم های خود در کشورهای عرب و مزدوران بهره می برند.

اکنون پس از پیشرفت شگرف ارتش سوریه، برخی در صدد دمیدن روح تازه و بالا بردن روحیه افراد مسلح هستند به گونه ای که فیصل القاسم خبرنگار جنجال برانگیز شبکه الجزیره قطر در توییتر نظر سنجی معناداری گذاشته و از دنبال کنندگان خود پرسیده است :" آیا گروههای مسلح و مخالف در سوریه توانسته اند با عملکرد خود در مناطق تحت تسلط خویش، به عنوان جایگزین دولت سوریه عمل نمایند؟

اما واکنش پاسخگویان سوری به پرسش این مجری جنجالی شبکه الجزیره به گونه ای بود که وی انتظار آن را نداشت و با نتایجی روبرو شد با رویکرد مخالف وی نسبت به دولت سوریه همخوانی نداشت.

در این نظر سنجی 2975 نفر شرکت کردند که نظر 72.4درصد از آنان نسبت به این پرسش منفی بود و پاسخ 27.6 درصد مثبت بود به گونه ای که دنبال کنندگان وی را ناامید کردند زیرا ظاهرا وی منتظر نتایجی متفاوت و در راستای تایید موضع سیاسی خود علیه حاکمیت و دولت سوریه بود .

شرکت کنندگان در این نظرسنجی، گفتند افرادی که قاسم آنان را مخالف توصیف می کند در واقع مزدورانی هستند که سلاح به دست می گیرند و هدفشان اجرای طرح های غرب است ،نمی توان آنان را مخالف خواند. کدام مخالفی سلاح حمل می کند و مردم را می کشد .

بعید نیست برخی درصدد پیدا کردن رگ خواب مردم سوریه یا تبلیغ برای این گروه های مسلح تروریستی در سایه انتفاضه های (قیام) مردمی علیه آنان هستند زیرا با توجه به آشوب و بی ثباتی و قطع راهها و درگیری های گروههای مسلح در مناطق تحت تسلط خود و گسترده شدن دایره مقاومت مردمی علیه این اقدامات، آنان هیچ پایگاه مردمی در سوریه ندارند تا از آنان استقبال شود یا به آنان خوشامد گویی کنند.

از سوی دیگر افزایش تنش و نگرانی در محافل منطقه دولت خودگردان قسد ناشی از عقب نشینی ناگهانی امریکا از افغانستان و امکان تکرار همان مساله در سوریه می تواند به معنای عدم حمایت از آنان و تنها ماندن در مقابله مستقیم باسرنوشتی باشد که هرگز به نفعشان نخواهد بود، هیاتی از به اصطلاح " شورای دموکراتیک سوریه" "مسد" به سرپرستی الهام احمد با میخائیل بوگدانوف نماینده ویژه روسیه در خاورمیانه و افریقا در مسکو دیدار کرد و "مسد" و" قسد" هر یک بر آمادگی خود برای مذاکره با دمشق تاکید کردند. این دیدار همزمان با اقدام ارتش سوریه در اجرایی کردن همان طرح درعا البلد در برخی مناطق ریف درعا به ویژه ریف غربی روی داد که راهی برای پایان دادن به حضور افراد مسلح در آنجا و بازگشت دولت سوریه به همه استانهای جنوبی است .

بنابراین افراد مسلح دو گزینه بیشتر پیش رو ندارند یا اینکه توافق سازش را بپذیرند یا به عنوان افراد مسلح منتظر سرنوشت خود در ادلب باشند زیرا بدون شک عملیات نظامی برای گشودن راه حلب و اللاذقیه که مدت زمان زیادی از بسته شدنش می گذرد ، رخ خوهد داد و نیروهای ارتش سوریه مورد حمایت اقشار مختلف مردم که مخالف با باقی ماندن خائنان و مزدوران وابسته به اشغالگران امریکایی و ابزارهای آنان هستند، همه موانع سد راه مسیرهای متصل کننده ادلب به سایر مناطق سوریه را برخواهند داشت. رهبران ، ارتش و مردم سوریه نیز بر پاکسازی وجب به وجب از خاک سوریه تاکید دارند.

پربیننده ترین خبرها