شکایت ۱۰۰ میلیون دلاری ترامپ از برادرزاده‌اش و نیویورک تایمز

شکایت ۱۰۰ میلیون دلاری ترامپ از برادرزاده‌اش و نیویورک تایمز
چهارشنبه 31 شهريور 1400 - 12:37

دونالد ترامپ برادرزاده‌اش و روزنامه نیویورک تایمز را به فریب‌کاری برای دستیابی به اطلاعات مالیاتی‌اش متهم کرده است.

العالم - آمریکا

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ -- رئیس‌جمهور اسبق آمریکا -- شکایتی ۱۰۰ میلیون دلاری را بر ضد برادرزاده‌اش مری ترامپ و روزنامه نیویورک تایمز مطرح کرده است. وی آنها را متهم کرده است برای تهیه گزارشی درباره پرداخت‌های مالیاتی‌اش از راهکارهای متقلبانه و فریب‌کارانه استفاده کرده اند. این گزارش «جایزه پولیتزر» را نیز به خود اختصاص داده است.

در این شکایت که در یکی از دادگاه‌های ایالت نیویورک مطرح شده است، از ۳ خبرنگار نیویورک تایمز نام برده می‌شود. این گزارش، بر ادعای ترامپ درباره تلاش شخصی او برای کسب ثروت خط بطلان کشید و در سال ۲۰۱۹، حقایق زیادی را درباره ثروت ترامپ و خانواده‌اش برملا کرد.

گزارش نیویورک تایمز این نکته را اثبات می‌کند که ترامپ با احتساب ارقام کنونی و با استفاده از روش‌هایی برای فرار از پرداخت مالیات، ۴۰۰ میلیون دلار از محل امپراتوری مستغلات پدرش دریافت کرده است.

شکایت ۲۷ صفحه‌ای ترامپ همچنین نیویورک تایمز را به تطمیع برادرزاده‌اش برای خارج کردن گزارش مالیاتی او از دفتر وکیل خانوادگی ترامپ‌ها متهم کرده است. مری ترامپ دختر برادر بزرگ دونالد ترامپ است. او در کتاب خود که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، به مشکلات حاکم بر خانواده ترامپ و چگونگی شکل‌گیری شخصیت عمویش پرداخت.

پربیننده ترین خبرها