تاملی بر سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل

تاملی بر سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل
چهارشنبه 31 شهريور 1400 - 14:54

سخنرانی دیروز ابراهیم رئیسی رئیس جمهور محترم ایران در نشست مجازی مجمع عمومی سازمان ملل همانند سخنرانی های دیگر رؤسای جمهور ایران اسلامی بود ولی با سخنرانی های اکثر رؤسای جمهور دیگر کشورها تفاوت داشت زیرا دیگر رؤسای جمهور معمولاً مساله تروریسم آمریکا را نایده می گیرند و از محکوم کردن تجاوزگری های اسرائیل خودداری می کنند یا به فداکاری های محور مقاومت برای نجات جهان از تروریسم تکفیری، نمی پردازند.  

العالم - کشکول

سخنرانی های رؤسای جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل از جمله سخنرانی رئیس جمهور محترم رئیسی برخاسته از استقلال رای ایران است استقلالی که ریشه در فداکاری های ملت ایران در طول 4 دهه گذشته دارد.

این استقلال رای باعث شده است که دیدگاه ایران در قبال مسائل منطقه ای و بین المللی شفاف تر از دیدگاه های دیگر کشورها باشد و به همین دلیل استقلال رای ایران متأثر از فشارهای آمریکا برای تحمیل دیدگاه های نادرست خود به جهان و ترویج آن در جهان نیست . دیدگاه های ناردست آمریکا مبتنی بر پایه های زیر است: "اسرائیل سرزمین دموکراسی است و در میان کشورهایی قرار دارد که تلاش می کنند آن را نابود کنند و با خطر تروریسم فلسطین و ایران که از تروریست های فلسطینی حمایت می کند، مواجه است. اسرائیل (که 70 سال پیش در میان کشورهای مسلمان کاشته شد) حق داشتن زرادخانه بزرگ بمب های هسته ای را دارد ولی کشور بزرگی مثل ایران که تاریخی هزاران ساله دارد، حق برخورداری از فناوری هسته ای صلح آمیز را ندارد و ارتش ملی سوریه و متحدانش ترورریست هستند و گروه های تکفیری چند ملیتی که به سوریه حمله کرده اند، انقلابیون و صاحب حق هستند و کشورهای مرتجع عرب که با تحولات زمان پیش نمی روند و هیچ قانون اساسی و انتخابات و دارای منشور حق آزادی بیان نیستند، کشورهای میانه رو هستند ولی کشورهایی که هر سال انتخابات برگزار می کنند به نحوی که حتی در بدترین اوضاع یک بار به تأخیر نیفتاده و لغو نشده است، تروریست هستند!".

برخلاف دیدگاه های نادرست آمریکا در قبال مسائل جهانی، رئیس جمهوری محترم ایران دیدگاه های درست و روشن و شفاف ایران را به جهان اعلام کرد و به روشنی گفت:

-آمریکا پس از ناکامی در دستیابی به اهدافش از طریق جنگ افروزی و لشکرکشی، تروریسم اقتصادی را بر ملت ها از جمله ملت ایران برای گرسنه نگه داشتن آنها اِعمال کرد. تروریسم اقتصادی آمریکا از حد معقول فراتر رفته است زیرا باعث محرومیت ملت ایران از مواد لازم برای تولید ویروس کرونا شده است و همچنین دیگر کشورها را از فروش واکسن به ایران بازداشته است و رئیس جمهور محترم هم در سخنرانی خود خواستار بازخواست آمریکا به علت ارتکاب قتل سازمان یافته ملت ها از طریق محاصره غذایی و دارویی شد.

-هیچ مذاکرات هسته ای با آمریکا بدون پایان یافتن محاصره ظالمانه ملت ایران برگزار نخواهد شد زیرا آمریکا به روشنی نشان داد که طرف قابل اعتمادی نیست. ایران شتاب زده عمل نخواهد کرد. مساله «زمان» که آمریکا از آن برای اجبار ایران به دادن امتیازاتی غیر مندرج در توافق هسته ای سوء استفاده می کرد، با درایت رهبر انقلاب و شکیبایی ملت ایران به شمشیری بران در دست جمهوری اسلامی برای دادن درسی فراموش نشدنی به آمریکا تبدیل شده است.

-اسرائیل مشروعیت ندارد بلکه بزرگترین رژیم تروریستی است که کاری بجز کشتن زنان و کودکان غزه و کرانه باختری رود اردن ندارد به نحوی که باریکه غزه را با محاصره این منطقه فلسطینی نشین به بزرگترین زندان جهان تبدیل کرده است. راه حل عادلانه قضیه فلسطین رای گیری از همه فلسطینی ها در قالب یک رفراندوم فراگیر برای تعیین سرنوشت ملت فلسطین است.

-قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس قهرمانان و نمادهای مقاومت که با تروریسم آمریکایی و اسرائیلی و داعشی جنگیدند و آمریکا اسامی آنها را در شبکه های اجتماعی ممنوع کرده است، در سخنرانی رئیس جمهوری ایران در سازمان ملل یاد شدند و آقای رئیسی از آنها به عنوان اصلی ترین مانع سرازیر شدن داعشی ها به اروپا یاد کرد.

دیدگاه های تهران کاملاً مغایر با دیدگاه آمریکا است کشوری که تلاش می کند دیدگاه های خود را به عنوان واقعیت به جهان تحمیل کند ولی تا زمانی که صدای مخالفت ضد تروریسم آمریکا و تجاوزگری اسرائیل در جهان وجود دارد، آمریکا نمی تواند دیدگاه های خود را به ملت ها تحمیل کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها