مسئول سوری: مخالف هر گونه مداخله خارجی در کمیته بررسی قانون اساسی هستیم

مسئول سوری: مخالف هر گونه مداخله خارجی در کمیته بررسی قانون اساسی هستیم
سه شنبه 6 مهر 1400 - 23:02

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ضمن تأکید بر لزوم پایان یافتن حضور نظامی خارجی در این کشور گفت که قانون اساسی را مردم سوریه تعیین خواهند کرد.

العالم - سوریه

«بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت که برخی از کشورها همچنان در مسیر یافتن راه حل بحران سوریه مانع‌تراشی می‌کنند.

صباغ با بیان اینکه این کشورها نمی‌خواهند که سوریه باثبات باشد، تصریح کرد: «سوریه مخالف هر گونه مداخله خارجی در فعالیت کمیته بررسی قانون اساسی یا تلاش برای تحمیل جدولهای زمانی ساختگی است».

وی تأکید کرد که قانون اساسی و تمامی مسائل مربوط به آن را مردم سوریه تعیین خواهند کرد؛ لذا برخی از کشورها باید رفتار خصمانه و تخریبی خود علیه سوریه را کنار بگذارند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از صباغ گزارش داد، این کشورها باید از سالهای گذشته جنگ، درس بگیرند و هر گونه حضور نظامی خارجی غیر قانونی در اراضی سوریه پایان یابد.

این مسئول سوری خاطر نشان کرد، تحریمهای ظالمانه غرب علیه ملت سوریه باید برداشته شده و از تلاشهای حکومت در زمینه مبارزه با تروریسم نیز حمایت شود.

وی ضمن ابراز تأسف نسبت به سوء استفاده برخی از کشورها از مشکلات مردم سوریه برای دستیابی به اهداف خود، گفت که اهداف این کشورها، به دور از انسانیت و منافع ملت سوریه است.

صباغ درباره ترکیه نیز تأکید کرد که «ترکیه اشغالگر به اقدامات خصمانه خود در اراضی سوریه ادامه می‌دهد و شورای امنیت باید ضمن پذیرش مسئولیت، به این اشغالگری پایان دهد».

در همین ارتباط، فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه شامگاه گذشته در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که ترکیه و آمریکا باید به اشغالگری اراضی سوریه و چپاول منابع آن پایان دهند

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها