واکنش هنیه به توافقنامه های سازش برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی

واکنش هنیه به توافقنامه های سازش برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی
پنج‌شنبه 8 مهر 1400 - 07:25

رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با اظهار تاسف از توافق سازش برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی گفت: جو بایدن رییس جمهوری آمریکا و نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی هیچ راه حل سیاسی را در ارتباط با موضوع فلسطین نمی پذیرند حتی اگر [ایجاد] کشوری فلسطینی در مرزهای سال ۱۹۶۷باشد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، روز چهارشنبه در سخنانی خاطرنشان کرد: گزینه های این دو در مسیر اشغالگری، تغییر چندانی نخواهد کرد.

وی گفت: دولت اسرائیل به سیاست اشغالگری، غصب اراضی و نقض حقوق ملت فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه ادامه می دهد.

هنیه افزود: معتقدم که سیاست آمریکا در قبال اسرائیل، هیچ تغییری نخواهد کرد. زیرا در این باره شماری از مصالح عالی از سوی دو طرف قابل پیش بینی است و این مصالح با یکدیگر مرتبط هستند.

وی درباره توافقنامه های سازش میان برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی نیز اظهارداشت که حماس به این گونه نزدیکی، با تاسف می نگرد.

هنیه خاطرنشان کرد که برخی کشورهای عربی مشروعیت شان را به آمریکا مرتبط می دانند. این کشورها همچنین معتقدند که راه به سوی آمریکا نیز از تل آویو می گذرد. اما این رویکرد واقعیت را منعکس نمی کند.

رییس دفتر سیاسی حماس گفت: روابط دولت های عربی با رژیم اشغالگر به این معنا نیست که ملت های عرب رژیم صهیونیستی و توافقنامه های امضا شده اخیر را پذیرفته اند.

پربیننده ترین خبرها