زلزله ۵.۷ دهم ریشتری چهارمحال و بختیاری را لرزاند/ اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده کوهرنگ/ زلزله کوهرنگ ۱۲ مصدوم برجای گذاشت

زلزله ۵.۷ دهم ریشتری چهارمحال و بختیاری را لرزاند/ اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده کوهرنگ/ زلزله کوهرنگ ۱۲ مصدوم برجای گذاشت
دوشنبه 12 مهر 1400 - 08:03

زلزله ای به بزرگی ۵.۷ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) امروز (دوشنبه) چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری را لرزاند.

العالم ـ آسیا

بنابر اعلام مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، زلزله ای به بزرگی ۵.۷ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۶ و ۹ دقیقه و ۲۸ ثانیه امروز (دوشنبه) چلگرد در استان چهارمحال و بختیاری را لرزاند. این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زلزله در موقعیت ۳۲.۴۰ عرض شمالی و ۴۹.۷۸ طول شرقی ثبت شده است.

از خسارت احتمالی این زمین لرزه گزارشی منتشر نشده است.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری است.

اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: دو تیم ارزیاب هوایی و زمینی به مناطق زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ اعزام شده‌اند.

خسرو کیانی با بیان وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر در شهرستان کوهرنگ اظهار کرد: دو تیم ارزیاب به‌صورت هوایی و زمینی به مناطق زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ برای بررسی آخرین وضعیت خسارات زلزله اعزام شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری افزود: تاکنون خسارت جانی از زلزله گزارش نشده است، لحظاتی قبل نیز پس لرزه‌ای به بزرگی ۳.۶ ریشتر در شهرستان کوهرنگ ثبت شد.

وی که با ایسنا گفت وگو کرده، با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در حال آماده‌باش کامل هستند، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای اسکان اضطراری زلزله‌زدگان انجام شده، اما تاکنون اعلام نیاز برای اسکان اعلام نشده است، مراکز درمانی در شهرستان کوهرنگ و بخش بازفت در آماده‌باش کامل قرار دارند.

۱۲ مصدوم در زمین لرزه اندیکا - کوهرنگ

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مصدومیت ۱۲ نفر بر اثر زمین لرزه شهرستان های اندیکا - کوهرنگ خبر داد.

مجتبی خالدی خاطرنشان کرد:‌ متاسفانه بر اثر این زمین لرزه ۱۲ نفر مصدوم شدند که آسیب به هشت نفر به دلیل ترس و فرار بوده است.

وی افزود: چهار هموطن دیگر نیز به دلیل ریزش آوار دچار مصدومیت شدند، خوشبختانه ۶ نفر از مصدومان پس از درمان از بیمارستان ترخیص و ۶ نفر دیگر درحال مداوا هستند.

خالدی گفت که این زمین لرزه تا کنون فوتی نداشته است.

پربیننده ترین خبرها