سوپرمن آویو کوخافی و پیام های سیاسی اش!

سوپرمن آویو کوخافی و پیام های سیاسی اش!
چهارشنبه 14 مهر 1400 - 14:37

دوره ریاست ستاد ارتش رژیم صهیونیستی آویو کوخافی در اولین ماه سال آینده میلادی به پایان می رسد، او طی سخنرانی دیروز خود در مراسم معرفی فرمانده جدید سازمان اطلاعات نظامی ارتش رژیم، سوژه ای جز جمهوری اسلامی نداشت که خطاب به آن از پیروزی های صرفا کلامی اش سخن بگوید.

العالم-تحلیل روز

کوخافی در سخنان خود گفت که عملیات از بین بردن توانایی های هسته ای ایران در هر زمان و مکانی ادامه خواهد داشت و رژیم صهیونیستی به زیر نظر داشتن فعالیت های هسته ای ایران ادامه می دهد.

اما باید گفت که کوخافی چهار ماه پیش در جنگ با مقاومت فلسطین شکست خورد و فرماندهانش هم اذعان کرده بودند که این جنگ سخت ترین درگیری بوده و وجود رژیم را به خطر انداخته بود. آنها نه تنها نتوانستد نیروی مقاومت فلسطین را از بین ببرند، بلکه حتی قادر به بازیابی نیروی بازدارندگی خود نیز نبودند. این مسئله نشان می دهد که آنها نمی توانند با ایران مقابله کنند و اصلا قادر به درگیری در یک جنگ بلند مدت نیستند.

درواقع کوخافی مثل همه روسای ارتش در تل آویو در میدان های نبرد ناکام و در سخنرانی و تهدید پیروز است. با نگاهی به چشم انداز دو دهه گذشته می بینیم که تهدید مقامات رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی چیزی بیش از یک جوسازی سیاسی پوچ نیست که هدف از آن، پیروزی در انتخابات پارلمانی یا فرافکنی بحران های داخلی رژیم است.

همه معادلات نشان می دهند که مقابله نظامی با ایران برای این رژیم امری ناممکن است و حتی سیاست اجماع علیه ایران که ترامپ و نتانیاهو در پیش گرفته بودند، با ثبات ایران در جایگاهش و در همه محورهای سابق خود، ناکام مانده است.

در عمق رژیم صهیونیستی همه می دانند که مقابله علنی و غیر علنی با ایران امری غیر ممکن است. واقعیت این است که توجه آمریکا در سال های آتی به سوی شرق آسیا بخصوص چین معطوف خواهد شد، زیرا چین هم اکنون بزرگ ترین تهدید برای آمریکا است و ایده توجه کامل به چین به منزله بسته شدن پرونده های دیگر در منطقه است. در راس این پرونده ها پرونده هسته ای ایران است که آمریکا تلاش کرد به سود خود و رژیم صهیونیستی آن را از میان بردارد اما در این تلاش ناکام ماند، زیرا مذاکره کنندگان ایرانی سرسختانه از حق ملت خود در داشتن فناوری هسته ای دفاع کردند و دنیا را وادار کردند که ایران را در زمره کشورهای هسته ای بپذیرند.

در نتیجه، باید گفت که اظهارات کوخافی صرفا برای تحریک اذهان عمومی داخلی به سود خود و دستیابی به موقعیت های سیاسی کاربرد دارد، بخصوص اینکه کوخافی در پست رو به اتمام خود نه تنها هیچ دستاورد عملی نداشته، بلکه شکست های زیادی هم در این دوره خود که بزرگ ترین آنها نبرد شمشیر قدس بود. این نبرد ثابت کرد که نظریات این شخص ارزش جوهری که با آن نوشته شده را هم ندارد و با این وجود، امروز به امید پیروزی های رسانه ای، دست به تهدید علیه ایران می زند.

*فارس الصرفندی

پربیننده ترین خبرها