سفر وزیر خارجه قطر به امارات پس از کاهش تنش های بحران خلیج فارس

سفر وزیر خارجه قطر به امارات پس از کاهش تنش های بحران خلیج فارس
چهارشنبه 14 مهر 1400 - 17:50

«محمد بن عبدالرحمن» وزیر امور خارجه قطر امروز (چهارشنبه) به امارات متحده عربی سفر کرد و با «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی دیدار و گفت و گو کرد.

العالم ـ امارت

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی امارات «وام»، ولیعهد ابوظبی برای نخستین بار از یک مقام قطری که از پس از پایان وقوع بحران خلیج فارس به این کشور سفر کرده است، استقبال کرد.

در این ملاقات که در کاخ ریاست جمهوری در ابوظبی برگزار شد، محمد بن زاید و محمد بن عبدالرحمن درباره روابط دوجانبه و راههای تقویت آنها در راستای تامین منافع هر دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار «حمدان بن محمد بن زاید» فرزند ولیعهد ابوظبی و «طحنون بن زاید» مشاور امنیت ملی امارات نیز حضور داشتند.

این اولین سفر یک مقام ارشد قطری به امارات متحده عربی و اولین سفر وزیر خارجه قطر از تابستان ۲۰۱۷ است.

از زمان اعلام توافق موسوم به «العلا»، در ابتدای سال جاری، وضعیت پایداری در روابط قطر و امارات حاکم بوده است.

در توافقنامه العلا مقرر شد که روابط بین کشورها به حالت قبل از بحران بازگردد و موضوعات بحث برانگیز و راه حل آنها از طریق دیپلماتیک صورت گیرد به نحوی که حاکمیت کشورها نیز حفظ شود.

به گزارش ایرنا، در فوریه گذشته (بهمن ماه)، کویت میزبان نشست هماهنگی بین قطر و امارات متحده عربی برای فعال سازی نتایج اجلاس العلا بود.

وزیر خارجه قطر در آن زمان گفت که روابط کشورش با امارات طی دوره گذشته شاهد تحولاتی بوده است و تاکید کرد که دوحه دیگر مانند گذشته گروگان نخواهد ماند.

بیانیه العلا که در چهل و یکمین اجلاس خلیج فارس در ژانویه گذشته منتشر شد، بر ضرورت فعالسازی اقدام مشترک عرب و خلیج فارس و تقویت روابط بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای دستیابی به منافع آنها و منافع مردم خود تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها