آیا لبنان در مسیر درگیری‌های داخلی است؟!

پنج‌شنبه 22 مهر 1400 - 18:24

دکتر وسام حماده؛ تحلیلگر سیاسی لبنانی گفت: مردم لبنان عادت کرده اند که سیاستمداران لبنانی در مواضع سیاسی‌شان وقتی پای منافع شخصی و روابط و ائتلاف در میان باشد، کشور را به ورطه نابودی سوق دهند

العالملبنان

تحلیلگر سیاسی لبنان در گفتگو با ویژه برنامه العام پیرامون حادثه بیروت اظهار داشت: وقتی مساله مربوط به قاضی البیطار می شود بحران عمیق تر می شود چرا که مساله مربوط به موجودیت و سرنوشت می باشد، یعنی دو گروه متضرر یا به اصطلاح دو گروه شیعه راهی برایشان باقی نمی ماند، چرا که البیطار متعهد به اهداف و دیدگاهی خاص است که مجبورش می کند که به رغم مواضع و تلاشهای سابقش، موضعی تند اتخاذ کند.

گفتنی است، درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی لبنان و عناصر ناشناس که از ظهر امروز آغاز شده بود همچنان ادامه دارد، در منطقه «الطیونه» تیراندازی‌ها تداوم دارد و صدای شلیک راکت به گوش می‌رسد.

ارتش لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد نخست وزیر و وزیر دفاع برای گفت و گو با فرمانده ارتش درباره آخرین اوضاع کشور وارد اتاق عملیات ارتش شدند.

وزیر کشور لبنان نیز گفت که جنایت الطیونه تیراندازی با قناصه بوده و ارتباطی به تظاهرات مقابل کاخ دادگستری ندارد.

وی بر ضرورت حفظ صلح داخلی و اتخاذ تدابیر لازم برای حل بحران فعلی تاکید کرد.

خبرنگار العالم گزارش داد که شمار تلفات تیراندازی به طرف معترضان در الطیونه به 6 کشته و بیش از 60 مجروح افزایش یافت.

ارتش لبنان به طور گسترده در منطقه مستقر شده و تیراندازی از سوی اشخاص مسلح ادامه دارد، سازمان اطلاعات ارتش نیز تحقیق درباره تیراندازی در الطیونه را آغاز کرده است.

نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان گفت که ارتش این کشور در تلاش برای آرام سازی اوضاع و مقابله با مظاهر مخل امنیت و بازداشت عاملان تیراندازی است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها