لیگ قهرمانان آسیا؛

فینال زودهنگام؛ مصاف یوزهای ایرانی با شیرهای پیر سعودی

فینال زودهنگام؛ مصاف یوزهای ایرانی با شیرهای پیر سعودی
شنبه 24 مهر 1400 - 14:31

تیم فوتبال پرسپولیس ایران درحالی با دو نایب قهرمانی در لیگ آسیا امشب (شنبه 24 مهر ماه) در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم الهلال عربستان می رود که به رغم ستاره های گران قیمت آن، امکان موفقیت تنها تیم حاضر ایرانی در این مرحله از بازی ها مقابل این تیم عربستانی سخت ولی دور از ذهن نیست به طوری که برانکو در این باره معتقد است که پرسپولیس قبلا هم کارهای سختی را انجام داده است.

العالم ـ ایران ـ ورزشی

پرسپولیس قرار است در شرایطی ساعت 21 و 30 دقیقه امشب (شنبه) به عنوان تنها نماینده ایران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در خانه حریف، پنجه در پنجه تیم متمول الهلال عربستان بیندازد که این تیم از حضور 100 درصدی تماشاگران نیز بهره می برد.

کسب دو نایب قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در سال های اخیر و قهرمانی های پی درپی این تیم در لیگ برتر کشور باعث اعتماد به نفس این تیم و نقطه قوت آن در مسابقات آسیایی شده است علاوه بر این پرسپولیس تیمی جسور، دونده و تاکتیکی است به طوری که مقابل هیچ تیمی دست بسته نبوده و همواره از تفکرات مربی جوان خود یحیی گل محمدی برای طی پله های ترقی سود برده است.

در واکنش به مصاف پرسپولیس در برابر تیم قدرتمند، پر مهره و گران قیمت الهلال عربستان، برانکو ایونکویچ سرمربی سابق تیم پرسپولیس معتقد است که "این تیم قبلا هم کارهای سختی را انجام داده است" و این امیدواری برای کسب نتیجه در برابر الهلال عربستان قطعا امیدی واهی نیست بلکه با توجه به توانمندی های یوزهای ایرانی و نقاط ضعف موجود در الهلال و کندی و ایستایی شیران پیر سعودی با توجه به میانگین بالای سنی این تیم، براساس نظر کارشناسان کسب نتیجه پرسپولیس کاری سخت ولی غیر ممکن نیست.

بازی الهلال عربستان تیمی با مهره های اسمی و گران قیمت را در برابر تیم فوتبال استقلال ایران در همین رقابت ها شاهد بودیم که بر اثر دو اشتباه در دفع توپ، آنها توانستند به گل برسند و از سد استقلال ایران بگذرند. حال اگر پرسپولیس از این بازی درس گرفته باشد و با شناخت نقاط ضعف تیم حریف و تقویت نقاط قوت خود، به یک بازی بدون اشتباه در دفاع به ویژه منطقه یک سوم دفاعی خود روی بیاورد، با توجه به توانمندی های مهاجمان خود خواهد توانست به نتیجه مطلوب دست یابد.

چراکه تیم الهلال عربستان در خط حمله از مهاجمان زهر دار و نام آشنایی سود می برد که در تیم های سرشناس دنیا بازی کرده اند و اگر اجازه یابند، با یک اشتباه حریف زهر خود را خواهند ریخت. این درحالی است که از سوی دیگر نقطه ضعف الهلال پایین بودن سرعت تیمی آن بر خلاف چالاکی پرسپولیس در بازی تیمی است.

این مزیت یعنی سرعت دادن به بازی، در شرایطی که تیم الهلال ایستا بازی می کند موجب می شود یاران یحیی گل محمدی نبض بازی را در اختیار بگیرند و با استفاده از توانمندی تیمی بتوانند به گل دست یابند. درهر حال تیم پرسپولیس هیچگاه دراین بازی از پیش بازنده به حساب نخواهد آمد، گرچه نباید قدرت تیم الهلال را که از ستاره های مشهور در خط حمله سود می برد نیز نادیده گرفت. با این حال در صورت کسب هر نتیجه ای قطعا فوتبال بعد از این دیدار برای هر دو تیم همچنان ادامه خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها