جزیره زیبای سقطری در آرزوی رهایی از چنگال امارات

جزیره زیبای سقطری در آرزوی رهایی از چنگال امارات
سه شنبه 27 مهر 1400 - 08:34

هر از گاهی مردم یمن کشتارها و تعرض های ائتلاف متجاوز را به حقوقشان یادآوری می کنند که تمامی استان ها و شهرهای یمن از آن رنج می برند و جزیره زیبای سقطری یکی از آنها است.

العالم-داغ‌های مجازی

یمنی‌ها طی هم‌بستگی جدیدی با انتشار هشتگ "سقطری در اشغال امارات"، خشم خود را از جنایت اماراتی ها و سعودی ها در حق ساکنان این جزیره ابراز کردند.

کاربران توییتر می گویند که امارات دشمنی شناخته شده است، زیرا شبه نظامی های شورای انتقالی را بوجود آورد، به آنچه ارتش ملی وابسته به هادی نامیده می شود حمله کرد، سقطری را تحت اشغال درآورد و مانع از صادرات گاز از یمن و فعالیت بنادر شد.

برخی کاربران نیز بر لزوم اخراج ائتلاف سعودی-اماراتی از یمن تاکید کردند و یادآور شدند که مطالباتشان خواسته ملی هر یمنی آزاده است، چرا که این ائتلاف کاری جز ویرانی و پاره پاره کردن این سرزمین انجام نداده است. این کاربران از نقشه های امارات برای بدست گرفتن کنترل جزیره سقطری با حمایت عربستان و دور از چشم حکومت هادی نیز پرده برداشتند.

تحلیلگران سیاسی یمنی به نوبه خود از حضور تاسیسات نظامی اماراتی در سقطری انتقاد کردند و این اقدام امارات را مغایر با قوانین یونسکو دانستند که از ذخیره گاه های طبیعی حمایت می کند که این جزیره نیز یکی از آنها است.

اهالی سقطری از مزدوران خواستند که از جنگیدن در کنار ائتلاف سعودی-اماراتی غارت کننده ثروت های یمن دست بکشند، چرا که این کار خدمت به منافع آمریکایی-صهیونیستی در منطقه است و در راستای تحقق نقشه های غرب برای چیرگی بر منطقه غرب آسیا است.

پربیننده ترین خبرها