بایدن و بنت به دنبال راه اندازی جنگ جهانی سوم هستند!

بایدن و بنت به دنبال راه اندازی جنگ جهانی سوم هستند!
جمعه 30 مهر 1400 - 17:17

در حالی که جهان هنوز ترامپ و نتانیاهو آن دو نادان را از یاد نبرده است، امروز دو شخصیت خطرناک تر و نادان تر یعنی بایدن و بنت پا به عرصه نهادند.

العالم ـ درگوشی

جهان هنوز ترامپ و نتانیاهو آن دو نادان را از یاد نبرده است تا اینکه امروز دو شخصیت خطرناک تر و نادان تر پا به عرصه نهادند؛ هنوز آن عکس تمسخرآمیز نتانیاهو درباره انرژی هسته ای ایران در سازمان ملل از اذهان پاک نشده است و هیچ کسی به سخره گرفتن پادشاه عربستان توسط ترامپ و تهدیدهای احمقانه اش به ایران و چین را فراموش نکرده است؛ و اینک بنت و کابینه رژیم اشغالگر اعلام می کنند که می خواهند وارد یک مواجهه نظامی مستقیم با ایران شوند و بایدن نیز به دنبال راه اندازی یک جنگ نظامی با چین است و این علاوه بر تشدید رویارویی ها میان غرب و روسیه است.

ما در اینجا به دنبال مقایسه نظامی و یا سیاسی میان درگیری های فعلی در جهان نیستیم؛ بلکه می خواهیم یک نگاه کلی و فراگیر به روند این درگیری ها و عاملان آنها بیفکنیم. راه یافتن دو شخصیت اصلی به عرصه سیاست یعنی نفتالی بنت نخست وزیر رژیم اشغالگر و جو بایدن رییس جمهور آمریکا عامل این درگیری ها و اقدامات است.

در دوره بایدن آمریکا می کوشد تا تمرکز خود را بر آسیا و منطقه اقیانوس هند و اقیانوس آرام و مقابله با چین به عنوان یک قدرت اقتصادی عظیم معطوف کند. و این علاوه بر توسعه طلبی های روسیه دشمن دیرینه آمریکاست. آمریکا می کوشد تا به تدریج از خاورمیانه خارج شود؛ این امر ترس و نگرانی هایی برای رژیم اشغالگر ایجاد کرده است. رژیم صهیونیستی از نزدیکی میان ایران و کشورهای عربی می هراسد؛ از این رو ما شاهد دو تحرک و اقدام سریع هستیم؛ نخست حرکت امریکا به سمت آسیا و دیگری تحرک سریع صهیونیست ها به مقابله مستقیم با ایران است؛ حال آنکه یکی از این دو اقدام کافی است تا آتش جنگ جهانی سوم را شعله ور سازد.

خاورمیانه همواره منطقه ای متشنج و پر تنش است و همه می دانیم که ممکن است در این منطقه جنگ جهانی جدیدی رخ دهد؛ اما با این حال می دانیم که سازش ها میان قدرت های بزرگ همواره موجب کنترل اوضاع در خاورمیانه می شود. قدرت های بزرگ همواره این منطقه نفت خیز و راهبردی را در یک نزاع و درگیری دائمی نگه می دارند؛ اما بدون تردید انتقال درگیری ها به سمت آسیا و غرب آَسیا احتمال وقوع یک جنگ جهانی جدید را افزایش خواهد داد.

بنت با شخصیتی بسیار ضعیف که نتانیاهو برای او عقده ایجاد کرده است، می کوشد تا امکان مقابله مستقیم با ایران را افزایش دهد؛ این امر را از طریق آذربایجان آزمود؛ اما بی تردید قدرت و توان بالای جمهوری اسلامی و حکمت و خردمندی آن، او را ناکام خواهد گذاشت. امروز نیز رژیم صهیونیستی یک و نیم میلیارد دلار اختصاص داده است تا بتواند تاسیسات هسته ای ایران را هدف قرار دهد و این به رغم اتفاق نظر تمام جهانیان از جمله آمریکا بر مسالمت آمیز بودن برنامه هسته ای ایران است. این رژیم به دنیال یک مواجهه نظامی مستقیم با ایران است اما این بدان معناست که هزاران موشک تاسیسات اسراییلی ها را منهدم خواهند کرد که عملا موجودیت این رژیم را به پایان خواهد رساند.

تحت فشار قرار گرفتن شخص ضعیفی مانند بنت سبب می شود تا دست به اقدامات احمقانه ای بزند. قدرت هایی که کنترل آمریکا را به دست دارند، نیز برای چرخش به سمت چین از بایدن که دارای لغزش ها و اشتباهات بی شمار است، استفاده می کنند؛ و البته چین تهدیدهای بایدن برای راه اندازی جنگ به بهانه دفاع از تایوان را یک اشتباه و یا شوخی تلقی نمی کند و گمان نمی کند که این تهدید فقط یک شوخی بوده باشد حال ممکن است کهولت سن بر بایدن تاثیر بگذارد اما او قطعا دارد چین را به جنگ تهدید می کند.

روسیه به مقابله و رویارویی با آمریکا خو گرفته است. در دوره ترامپ روسیه اندکی آسوده خاطر بود؛ زیرا ترامپ نژادپرست درگیر مسلمانان و آمریکایی های افریقایی تبار و مساله عادی سازی و "معامله قرن" و ضربه زدن به اقتصاد اروپایی ها و چین بوه است. نمی گوییم که دولت بایدن بسیاری از این اقدامات و شیوه های ترامپ را تغییر داده است؛ زیرا اساسا این اقدامات بخشی از نگاه برتری جویانه امریکا نسبت به تمام کشورهای جهان است؛ اما دولت جدید آتش بس را هرچند در حد اظهارات، و حفظ روابط اقتصادی خود با اروپایی ها را ولو از طریق جنگ با روسیه و چین ترجیح داد..

سخن آخر آنکه تهدید اسراییلی ها از زبان سران این رژیم که آخرین مورد آن اظهارات اویگدور لیبرمن وزیر دارایی فعلی و وزیر جنگ سابق مبنی بر آنکه جنگ با ایران فقط به اندکی زمان نیاز دارد، بسیار مضحک است. زیرا کسی که خانه اش از شیشه است، خانه های مردم را با سنگ تهدید نمی کند. رژیم صهیونیستی توان راه اندازی جنگ را ندارد، زیرا در میدان جنگ تنها خواهد بود، این رژیم در مقابل غزه که از دهها سال تاکنون تحت محاصره است، عاجز و ناتوان است. امروز محور مقاومت تجاوزگری های آمریکا را با هدف گرفتن آمریکایی ها پاسخ می دهد و این همان اتفاقی است که در پایگاه التنف سوریه رخ داد. آیا رژیم صهیونیستی آماده است تا خود را برای چنین جنگی فدا کند؟ به نظر نمی رسد چنین باشد....

پربیننده ترین خبرها