اعتراض کاربران سعودی به برگزاری جشن «موسم الریاض»

اعتراض کاربران سعودی به برگزاری جشن «موسم الریاض»
شنبه 1 آبان 1400 - 17:01

به دنبال سوء مدیریت رژیم آل سعود و ترویج فساد در عربستان، برخی کاربران سعودی و منتقدان نسبت به حواشی جشن موسم الریاض در این کشور اعتراض کردند.

العالم - عربستان

بسیاری از کاربران سایت‌های اجتماعی همزمان با آغاز فعالیت جشنواره «موسم ریاض» در اعتراض به برنامه‌های ضد اسلامی هیئت سرگرمی اعتراض کردند.

پایگاه خبری الخلیج الجدید نوشت: راه اندازی جشن موسم الریاض انتقادات شدیدی را برانگیخت و بسیاری آن را اتلاف پول و بیگانگی از دین و آداب و رسوم دانستند.

از سوی دیگر کلیپ‌های ویدئویی که توسط فعالان سعودی در شبکه‌های اجتماعی پخش شده و مواردی از آزار و اذیت دختران را در جشن‌ موسم الریاض در عربستان نشان می‌دهد، خشم بسیاری از سعودی‌ها را برانگیخت.

در همین راستا یکی از کاربران در توییتر خود نوشت: جشن موسم الریاض چیزی جز اتلاف پول ، بیگانگی از دین و آداب و رسوم نیست در حالی که سربازان ما در جنگ یمن کشته می‌شوند، بسیاری در خیابان‌ها مشغول پایکوبی هستند.

همچنین بسیاری از فعالان هشتگ آزار و اذیت در موسم الریاض را راه‌اندازی کردند تا فساد و مزاحمت‌هایی که در این جشن به وجود آمده است را فاش کنند.

بسیاری از زنان سعودی از ترس آزار و اذیت و ممانعت از فعالیت‌ها در این جشن صحبت کردند.

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی روز چهارشنبه ، اداره کل سرگرمی عربستان جشن موسم 2021 ریاض را آغاز کرد و مراسم افتتاحیه آن با حضور 750 هزار نفر در بلوار شهر ریاض آغاز شد.

« ترکی آل شیخ» رئیس کمیسیون هیئت سرگرمی عربستان مراسم افتتاحیه را « بزرگترین مراسم در منطقه» توصیف کرد و گفت سعودی‌ها شاهد شبی بودند که ما در آن بخشی از تخیلات خود را می‌گذراندیم.

این دومین جشن موسم الریاض است و سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد.

موسم الریاض برای اولین بار در سال 2019 برگزار شد و فعالیت‌های از جمله نمایش‌های پرشور ، قمار ، بازی ، حیات وحش ، رستوران‌ها و کافه‌های کنسرت‌ها در این جشن انجام می‌شود.

معارضان و مخالفان بارها این گونه جشن‌ها را که با عنایت خاص «محمد بن سلمان» و در راستای اهداف چشم انداز 2030 برگزار می‌شود را ابزاری برای دین زدایی در کشوری دانسته اند که میزبان مهم ترین اماکن مقدس اسلامی است و پادشاهش خود را خادم حرمین شریفین می‌نامد.

ماهیت این جشن و بسیاری از جشن‌های دیگر موجب خشم و تعجب محافل دینی و مخالفان و منتقدان در عربستان سعودی شده است. مراسم‌هایی که با پایکوبی و به صورت مختلط و پوشش‌های نامتعارف و همچنین مصرف مشروبات الکلی و برگزاری مسابقات قمار همراه است.

اکنون «موسم ریاض» با انواع و اقسام اقدامات غیر اسلامی و حرام همراه شده است. اما مقامات سعودی آن را با تبلیغ فراوان برگزار می‌کنند.

ولیعهد جوان سعودی از زمان روی کار آمدنش برای ایجاد تغییرات ریشه‌ای و اسلام زدایی از عربستان و کشاندن این کشور به سمت فساد تلاش زیادی کرده و در این سال‌ها فروش مشروبات الکلی، برگزاری جشن‌های مختلط، دعوت از خوانندگان آمریکایی و از سوی دیگر بازداشت صدها عالم دینی و خطبای مساجد مصادیق بارز این موضوع است.

آل سعود سرمایه‌های عظیم مالی را در بخش سرگرمی هزینه می‌کند تا جوانان سعودی را با سیاست‌های بی‌پروای خود منحرف کند و فساد و انحطاط را در عربستان گسترش دهد، علاوه بر این ولیعهد سعودی قصد دارد نقض حقوق و آزادی‌های بشر را در عربستان از خلال تغییرات گسترده اجتماعی که اخیراً ایجاد کرده است، بهبود ببخشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها