امارات صنایع نظامی فرانسه را نجات می دهد

امارات صنایع نظامی فرانسه را نجات می دهد
شنبه 1 آبان 1400 - 20:52

پایگاههای خبری غرب گزارش دادند که شرکت هواپیمایی داسو فرانسه آماده عقد قراردادهای جدید فروش جنگنده های رافائل به امارات و هند است.

العالم – درگوشی

کارشناسان معتقدند که این قرارداد باعث نجات صنایع نظامی فرانسه به ویژه جنگنده های رافائل فرانسوی خواهد شد که در چند سال گذشته مشتری نداشته است.

کشورهای هلند، سوئیس، سنگاپور و مغرب در سالهای گذشته حاضر به خرید رافائل نشدند، کره جنوبی، سنگاپور و مغرب، جنگنده های اف 15 و اف 16 آمریکایی و هلند هواپیماهای اف 35 آمریکایی را ترجیح دادند.

برزیل نیز که 10 سال درباره خرید رافائل گفت و گو کرد، ترجیح داد که به جای آن جنگنده های سوئدی "گریبن ان جی" و "اف ای 18 سوپر هورنت" ساخت شرکت بوئینگ آمریکا به مبلغ چهار و نیم میلیارد دلار را خریداری کند که این اقدام ضربه ای قوی به رافائل فرانسه بود.

این وضع ادامه داشت تا اینکه عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور از قصدش برای خرید 24 جنگنده از این نوع به قیمت 6 میلیارد یورو خبر داد.

مقامهای فرانسه به ویژه وزیر امور خارجه این کشور، اختلاف میان ابوظبی و واشنگتن را بهترین فرصت برای فروش رافائل می دانند به ویژه که امارات در سال 2011 پیشنهاد فرانسه درباره فروش 60 فروند رافائل را رد کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها