فلسطینیان 26 امین سالروز ترور فتحی شقاقی را گرامی داشتند

فلسطینیان 26 امین سالروز ترور فتحی شقاقی را گرامی داشتند
سه شنبه 4 آبان 1400 - 22:22

امروز مصادف با 26 امین سالروز ترور فتحی شقاقی بنیانگذار جنبش جهاد اسلامی در جزیره مالت در سال 1995 پس از سالها مبارزه و جهاد برای احقاق حقوق فلسطینیان است.

العالم ـ فلسطین

جنبش‌ جهاد اسلامی با گذشت 26 سال از اقدام مزدوران موساد در ترور فتحی شقاقی در جزیره مالت، تاکید کرد که اندیشه دکتر شقاقی همچنان پابرجاست و روز به روز قوت می گیرد و هیچ کدام از توطئه های صهیونیست ها نمی توانند اندیشه دکتر فتحی شقاقی را از میان بردارند. این اندیشه تا زوال کامل رژیم اشغالگر و بازگشت فلسطینیان به کشورشان به قوت خود باقی خواهد ماند.

فلسطینیان و عاشقان فتحی شقاقی به همین مناسبت در فضای مجازی با راه اندازی هشتگ "میراث شقاقی" که در فلسطین تبدیل به ترند شد، یاد بنیانگذار فقید جهاد اسلامی را گرامی داشتند.

"انوار الشمال" یکی از کاربران بخشی از سخنان فتحی شقاقی را یادآور شد: " جوهره نزاع در منطقه نزاع میان طرح استعماری و طرح اسلامی است. ما بر این باوریم که نزاع ادامه دارد و هیچ گاه مذاکرات نمی تواند آن را به پایان برساند. وحدت جنبش اسلامی بسیار ضروری و لازم است نه به عنوان یک تاکتیک بلکه به عنوان یک مساله راهبردی. این میهن عزیز و کوچک و مقدس فلسطین برای بیش از ملت فلسطین گنجایش ندارد".

کاربر دیگری به نام "اسامه محمود" نیز توییت کرد: دکتر فتحی شقاقی بار پیامی را به دوش کشید که کوه ها از حمل آن ناتوان بودند.

"ماهر ابواسلام" نوشت: ابوابراهیم (فتحی شقاقی) که با خون خود حماسه آفرید، همچنان الهامگر انقلابیون است. به صهیونیست ها می گوییم که شما جسد فتحی شقاقی را ترور کردید، اما اندیشه و روح فتحی شقاقی همچنان حی و حاضر است و در روح و جان تمام آزادگان پاک جهان جای دارد.

"یوسف الحسینی" نیز توییت کرد: فتحی شقاقی رهبر اندیشمند و با بصیرتی است که جایگاه فلسطین را احیا کرد در آن زمان که سران عرب به دنبال سراب صلح بودند. در سالروز ترورت ای معلم و اندیشمند چقدر به حضور پررنگ تو و جرات و جسارتت نیازمندیم.

پربیننده ترین خبرها