تعهد رهبران جهان به پایان جنگل‌زدایی تا سال 2030

تعهد رهبران جهان به پایان جنگل‌زدایی تا سال 2030
سه شنبه 11 آبان 1400 - 07:32

بیش از یکصد نفر از رهبران جهان متعهد شدند تا سال ۲۰۳۰ به جنگل‌زدایی پایان دهند.

العالم - به نقل از رویترز، بیش از یکصد نفر از رهبران جهان متعهد شدند تا پایان دهه جاری میلادی به روند جنگل‌زدایی و تخریب زمین پایان دهند.

بیانیه مشترکی که در بیست‌وششمین اجلاس آب‌وهوایی سازمان ملل متحد (کاپ۲۶) در گلاسکو منتشر شد با همراهی رهبران کشورهایی چون برزیل، اندونزی و جمهوری دموکراتیک کنگو همراه بود که در مجموع سهمی ۸۵ درصدی از جنگل‌های جهان دارند.

اطلاعیه‌ای که دفتر نخست وزیری انگلستان به نمایندگی از رهبران جهان منتشر کرده است، می‌گوید این بیانیه بیش از ۱۳ میلیون مایل مربع را پوشش می‌دهد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلستان، این بیانیه را بی‌سابقه توصیف کرد و گفت: «ما این فرصت را خواهیم داشت که به روند کنونی تاریخ پایان دهیم، روندی که بشر در آن فاتح طبیعت است، حال آن که باید نگهبان طبیعت باشد.»
برای دستیابی به این هدف مجموعه‌ای از دولت‌ها و شرکت‌های خصوصی ابتکاراتی را طراحی کرده‌اند از جمله تعهد به میلیاردها دلار هزینه برای کشاورزی پایدار و نگهبانی از جنگل‌ها توسط بومی‌های مناطق.
بر اساس ارزیابی موسسه غیرانتفاعی منابع جهانی، جنگل‌ها تقریبا ۳۰ درصد گاز دی‌اکسیدکربن منتشرشده را جذب می‌کنند. جنگل‌ها گازهای گلخانه‌ای را از جو خارج می‌سازند و از گرم شدن آب و هوا جلوگیری می‌کنند.
اما این سپر طبیعی آب و هوا به سرعت در حال نابودی است. جهان تنها در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۵۸ هزار کیلومتر مربع از جنگل‌های خود را از دست داد که این میزان از مساحت انگلستان نیز بزرگ‌تر است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها