رایزنی سفیر لبنان با مقام روس درباره تنش اخیر میان بیروت و حاشیه خلیج فارس

رایزنی سفیر لبنان با مقام روس درباره تنش اخیر میان بیروت و حاشیه خلیج فارس
سه شنبه 11 آبان 1400 - 12:51

سفیر لبنان در مسکو در دیدار با معاون وزیر خارجه روسیه درباره تحولات اخیر لبنان رایزنی کرد و مسکو بر حمایت از دولت کنونی لبنان برای پشت سر گذاشتن بحران تأکید کرد.

العالم - اروپا - لبنان

«شوقی بونصار» سفیر لبنان در مسکو با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه دیدار کرد.

بر اساس گزارش «اسپوتنیک»، در این دیدار درباره تنش اخیر پیش آمده میان لبنان و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس بحث و تبادل‌نظر شد و طرف روسی بر موضع ثابت خود در حمایت از حاکمیت، استقلال و وحدت اراضی لبنان تأکید کرد.

در ادامه این گزارش آمده، طرف روس بر حمایت کامل مسکو از دولت «نجیب میقاتی» برای پشت سر گذاشتن بحران اقتصادی، اجتماعی و دیگر مسایل تأکید کرد.

همچنین در دیدار مذکور درباره جزئیات سفر نزدیک «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان به مسکو تا قبل از پایان ماه نوامبر بحث و تبادل‌نظر شد.

پیش‌تر منابع آگاه اعلام کرده بودند که بوحبیب در بیست و دوم نوامبر به روسیه سفر خواهد کرد.

روز شنبه گذشته در پی انتشار مصاحبه‌ای از «جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان در خصوص ضرورت توقف جنگ در یمن، عربستان سعودی در واکنش به این سخنان سفیر خود در بیروت را فراخواند و از سفیر لبنان در عربستان نیز خواست این کشور را ترک کند.

امارات، کویت و بحرین نیز در اقدامی مشابه سفرای خود از بیروت را فراخوانده و تأکید کردند که این اقدام آن‌ها به نشانه همبستگی با عربستان انجام شده است.

پربیننده ترین خبرها