نفس های آخر ائتلاف متجاوز در مارب

نفس های آخر ائتلاف متجاوز در مارب
سه شنبه 11 آبان 1400 - 18:03

جاه طلبی های آمریکایی-انگلیسی-اسرائیلی در سرتاسر منطقه حیاتی ما که مملو از منابع طبیعی از جمله نفت است، برکسی پوشیده نیست.

العالم ـ کشکول

اهمیت سرزمین یمن کمتر از دیگر مناطق خلیج فارس نیست؛ جنگ و رقابت نیروهای اشغالگر بر سر این سرزمین و برای تسلط بر ثروت ها و منابع و موقعیت راهبردی آن بیانگر اهمیت این منطقه است. در واقع یمن به خاطر امکانات و ثروت های بیشمارش باعث شد تا قدرت های مستکبر و رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی را به جنگ یمن تشویق کنند.

"لقمان باراس" استاندار حضرموت اخیرا تاکید کرد که جاه طلبی های امریکا و انگلیس در حضرموت دیگر برملا شده است. تجهیزات نظامی امریکا در فرودگاه الریان نقض آشکار حاکمیت یمن به شمار می آید. ساخت و سازهای جدید در فرودگاه مذکور و ایجاد باند جدید برای هواپیماهای نظامی ائتلاف نیز تجاوزی خطرناک به شمار می آید که بیانگر تمایل آمریکا برای اشغال حضرموت و ساخت یک پایگاه نظامی دائمی در سواحل این استان است.

استاندار مذکور افزود: تحرکات اخیر امریکا در حضرموت و افزایش حضور نظامی امریکایی درفرودگاه الریان، بیانگر جاه طلبی های امریکایی و انگلیسی در سواحل حضرموت است، مسئولیت نقض حاکمیت ملی در این استان به عهده مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی است.

صف آرایی امریکایی ها در ساحل حضرموت و هماهنگی آمریکا با مزدوران از جمله شبه نظامیان گروه موسوم به "الاصلاح" و اعزام صدها نفر از عناصر تروریستی به حضرموت تحت حمایت امریکا و عربستان بیانگر رفتار تروریستی و سلطه گرایانه امریکاست.

باراس همچنین تصریح کرد که دولت عبدربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن پرونده امنیتی و نظامی استان حضرموت را در سال 2018 به امریکایی ها تحویل داد و این علاوه بر سفرهای مکرر کریستوفر هنرل سفیر آمریکا به المکلا مرکز استان حضرموت در نیمه دوم سال 2019 است.

آمریکا از مبارزه با تروریسم به عنوان یک شعاری دروغین در یمن و عراق و سوریه استفاده می کند تا طرح های پنهان خود را به اجرا در آورد. سفرهای هیات های رسمی و غیررسمی امریکا به المکلا طی دو سال اخیر بر مسائل امنیتی و نظامی تمرکز داشت. در حالی که ادعا می کردند سفر آنها برای توسعه و رشد و پیشرفت یمن است.

بی تردید آزادسازی هر کشوری فقط از طریق فرزندان آزاده اش صورت می گیرد. در واقع این ملت یمن است که سرنوشت کشورش را تعیین می کند. رفع ظلم و اشغالگری با تمام اشکال آن از جمله رفع محاصره ظالمانه علیه یمن نخستین گام برای حل بحران سیاسی کشور است.

محاصره اقتصادی نشان می دهد که آمریکا و طرف سعودی در واقع خواهان یک راه حل سیاسی و یا انسانی برای جنگ بیهوده یمن نیستند. اشغالگران عرب و آمریکایی به دنبال راه حلهای منطقی و یا واقعی نیستند. عملیات آزادسازی که توسط ارتش و کمیته های مردمی در مارب صورت می گیرد، به صورت گسترده ادامه دارد و تاکنون مناطق مهمی در جنوب مارب آزاد شدند و توافقات مهمی با شیوخ قبایل منعقد شد.

نیروهای یمنی مناطق مهمی در اطراف شهر الجوبه در جنوب و جنوب غربی مارب آزاد کردند. همچنین مناطق الیعره و السواد و الحجیره آزاد شدند. نیروهای مشترک یمن همچنین به منظور تخلیه شماری از اردوگاه هایی که عناصر ائتلاف از آنها استفاده می کردند، توافقاتی با قبایل منعقد کردند. بدین ترتیب نیروهای مسلح و کمیته های مردمی یمن با ادعام جبهه صرواح و نیروهای یمنی در جنوب شهر مارب پیروزی های گسترده ای به ثبت رساندند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها