همزمان با سالروز اعلامیه شوم بالفور در فضای مجازی ترند شد؛

«بالفور» جنایت قرن 20؛ «عادی سازی» جنایت قرن 21

«بالفور» جنایت قرن 20؛ «عادی سازی» جنایت قرن 21
سه شنبه 11 آبان 1400 - 22:19

در 104 امین سالروز اعلامیه شوم بالفور و با وجود گذشت صدسال هنوز رژیم اشغالگر اسراییلی نتوانست وجود خود را در فلسطین مشروعیت ببخشد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

امروز سالروز بیانیه شوم بالفور است که در 2 نوامبر 1917 میلادی صادر شد، این بیانیه به آرتور جیمز بالفور وزیر خارجه وقت دولت بریتانیا منسوب است. به موجب این بیانیه انگلیس برای حفظ منافع خود در منطقه، "یک کشور" را به صهیونیست‌ها بخشید!

آن روز روزی سیاه در تاریخ فلسطین و جهان عرب و اسلام است.

104 سال از اعلامیه بالفور می گذرد و فلسطینی ها همچنان خاطراتی فاجعه بار از اقدامات جنایتکارانه اسراییلی ها علیه مردم فلسطین به یاد دارند.

سیاست زمین سوخته، پاکسازی نژادی، تغییر واقعیت های جغرافیایی وساخت شهرک‌های صیهونیستی و دیوار حائل و محاصره و کوچاندن اجباری و بازداشت ها و تخریب خانه ها و غارت املاک و سرقت آب و بمباران غزه و قتل غیرنظامیان از جمله این جنایت هاست.

مسئولان و فعالان فلسطینی در سالروز این اعلامیه شوم از انگلیس خواستند تا مسئولیت خود در قبال این اعلامیه شوم را به عهده بگیرد.

فلسطینیان تجمعی اعتراض آمیز در مقابل کنسولگری انگلیس در قدس اشغالی برگزار کردند.

کاربران شبکه های اجتماعی نیز به نوبه خود با راه اندازی هشتگ "اعلامیه بالفور" که در فلسطین و شماری از کشورهای عربی ترند شد، به این اتفاق شوم واکنش نشان دادند.

کاربری به نام "LEEN" در این باره نوشت: اعلامیه بالفور اعلامیه شوم است؛ اما وعده خداوند برحق است و یقین داریم که خدا از هر ظلمی بزرگتر و فراتر است.

"سعید عرفه" توییت کرد: آنها تلاش کردند ما را دفن کنند اما نمی دانستند که ما همچون دانه هستیم.

"شعبان احمد العجیلی" نوشت: اعلامیه شوم بالفور جنایت قرن بیستم علیه فلسطین و عربهاست و سازش با رژیم اشغالگر نیز جنایت قرن 21 است.

کاربری به نام "المغناطیس" نیز در توییت خود عربستان سعودی را مورد حمله و انتقاد قرار داد و گفت: عربستان بر اساس اعلامیه بالفور به دست نوه بنی قریظه تاسیس شد که مقصود او عبدالعزیز آل سعود بنیانگذار عربستان است.

حتی با گذشت 104 سال از این اعلامیه شوم، رژیم اشغالگر و با تمام حمایت های نامحدود بین المللی هنوز نتوانست به طور کامل بر خاک فلسطین مسلط شود؛ بلکه همچنان از مقاومت و نیروهای مقاوم ترس و هراس دارد و اینک تمام امکانات خود را برای مبارزه با محور مقاومت بکار می گیرد.

پربیننده ترین خبرها