رژیم سعودی باید از جامعه جهانی به خاطر ترویج وهابیت عذرخواهی کند!

رژیم سعودی باید از جامعه جهانی به خاطر ترویج وهابیت عذرخواهی کند!
چهارشنبه 12 آبان 1400 - 12:37

"سرمایه‌گذاری عربستان سعودی در مدارس و مساجد جهان، به دوره جنگ سرد بازمی‌گردد، آن زمان که هم‌پیمانان از ما خواستند اموالمان را برای جلوگیری از نفوذ اتحاد جماهیر شوری در جهان اسلام، به کار بگیریم. دولت‌های متوالی در عربستان سعودی مسیر را اشتباه رفتند و اکنون زمان آن رسیده است که هر چیز سر جای خود قرار گیرد." این بخشی از اظهاراتی است که محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی آن را در مارس 2018 در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن‌پست مطرح کرد.

العالم- کشکول

این اظهارات بن‌سلمان اعترافی آشکار و صریح مبنی بر مسئولیت حکومت سعودی در گسترش سرطان وهابیت است که جهان را همچنان به خاک و خون می‌کشد. او همچنین از مزدوری سعودی برای خدمت به طرح و توطئه‌های آمریکایی، غربی و صهیونیستی که جهان عرب و اسلام را هدف قرار داده است، پرده برداشت.

دلیلی که باعث شد بار دیگر به این اعتراف علنی یک مقام ارشد حکومت سعودی به نقش کشورش در شیوع سرطان وهابیت در جهان بپردازیم، جنجال‌هایی بوده که مقامات این رژیم اخیرا به دنبال اظهارات جورج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان که تجاوز به یمن را "جنگی پوچ" خوانده، مطرح کرده‌اند. جنجال‌هایی که به درخواست و دستور "همپیمانان" سعودی در واشنگتن و تل‌آویو مطرح شده است. به نحوی که ریاض از لبنان خواسته بابت این اظهارات وزیر قرداحی رسما از آن عذرخواهی کند.

اگر قرار باشد کسی از جامعه جهانی و به‌ویژه ملت‌های عربی و اسلامی عذرخواهی کند آن رژیم آل سعود است که پشت تمام فجایعی که بر جهان اسلام وارد شده، قرار دارد؛ فجایعی که یمن، سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، سودان، لیبی، الجزایر، مالی، نیجریه و بسیاری از کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی را به دلیل شیوع وهابیت که آل سعود صادر کرده- طبق اذعان بن‌سلمان-، درنوردیده است.

اگر نفاق و تحریک غرب و به‌ویژه آمریکا نبود جامعه جهانی به راحتی این اظهارات و اعترافات علنی ولیعهد سعودی را نادیده نمی‌گرفت و می‌بایست از آل‌سعود بخواهد از جهانیان به دلیل جنایت بزرگی که علیه بشریت مرتکب شده، عذرخواهی کند و حتی این رژیم را تحت تعقیب و به پرداخت غرامت به قربانیان سرطان وهابیت تحت فشار قرار دهد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها