تشدید بحران پناهجویان در فرانسه

تشدید بحران پناهجویان در فرانسه
چهارشنبه 12 آبان 1400 - 15:27

با نزدیک شدن به زمستان سرد در فرانسه، تصمیم یکی از سازمان های اصلی خیریه در این کشور برای توقف حمایت مالی از هفت سازمان کمک رسان، نگرانی ها درباره تشدید وخامت وضعیت پناهجویان در این کشور را افزایش داده است.

العالم ـ اروپا

روزنامه گاردین نوشت: هفت سازمان خیریه که غذا، آب، پتو و دیگر کمک های حیاتی را برای پناهجویان در شمال فرانسه تامین می کردند هشدار داده اند که ممکن است به دلیل پایان حمایت مالی سازمان خیریه «چوز لاو» از آنها، فعالیت شان را متوقف کنند.

این سازمان های خیریه به پناهجویانی که قصد عزیمت به انگلیس را دارند و همواره تلاش می کنند با استفاده از قایق های کوچک از کانال بین دو کشور عبور کنند،کمک می کنند. با نزدیک شدن به فصل سرما شرایط زندگی برای حدود دو هزار مهاجری که در "کاله" بسر می برند و اغلب مجبور هستند در خارج از این اردوگاه شب را به صبح برسانند، بسیار پرمخاطره است.

این سازمان های خیریه اعلام کردند که ممکن است نتوانند بعد از ماه دسامبر به فعالیت خود ادامه دهند.

آنها هشدار دادند ترک فعالیت آنها در کاله باعث مخاطراتی برای پناهجویان در تامین سرپناه و غذا خواهد شد.

گروه خیریه «چوز لاو» ۵۳ میلیون پوند جمع آوری کرده و در ۲۲ کشور فعال است و از ۳۰۰ پروژه حمایت می کند.

افراد مشهور و سلیبریتی های مختلفی در حوزه های موسیقی و مد و لباس از این سازمان حمایت مالی می کنند.

به گزارش ایرنا، سازمان چوز لاو در تابستان ۲۰۱۵ در پاسخ به وضعیت وخیم پناهجویان در اروپا آغاز بکار کرد. گروه های داوطلب کمک ها و حمایت از پناهجویان در کاله را آغاز کردند و این سازمان در مدت زمان اندکی به بزرگترین عملیات امداد و کمک در شمال فرانسه تبدیل شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها