اظهارات سناتور کروز؛ مهر تایید یاغی گری و قانون‌شکنی گاوچران های آمریکایی

اظهارات سناتور کروز؛ مهر تایید یاغی گری و قانون‌شکنی گاوچران های آمریکایی
چهارشنبه 12 آبان 1400 - 16:51

هرگونه توافق هسته‌ای با ایران در آینده باید به تایید سنا برسد و به معاهده تبدیل شود، جو بایدن می‌داند چنین اتفاقی نخواهد افتاد و صد در صد هر رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه در آینده آن را پاره خواهد کرد". این اظهارات سناتور جمهوری‌خواه تد کروز است؛ اظهاراتی که روحیه قلدری و قانون‌گریزی آمریکایی‌ها را نشان می‌دهد که در واکنش به اظهارات بایدن مطرح شده که می‌گوید اگر آمریکا بار دیگر وارد توافق هسته‌ای شود از آن هرگز خارج نخواهد شد.

العالم- کشکول

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به توییت سناتور کروز واکنش نشان داده و گفته است: " اظهارات این سناتور جمهوری‌خواه اعتراف» به یاغی بودن آمریکا است." او در ادامه گفت، این به عهده رئیس‌جمهوری آمریکا است که جامعه بین‌الملل از جمله تمام اعضای توافق هسته‌ای موسوم به برجام را قانع کند که امضای او برای اجرای این توافق در آینده "معنا" دارد.

اظهارات سناتور جمهوری‌خواه آمریکا "تد کروز" دیدگاه شخصی او را بازتاب نمی‌دهد بلکه نماینده فرهنگ آمریکایی است و معلوم می‌سازد که این رویکرد آمریکا نسبت به کشورهای دیگر از چه فرهنگی نشات گرفته است بله از فرهنگ وحشی گاوچرانی. در این فرهنگ پیش از این، لوله تفنگ و لوله توپ و موشک تنها راه دستیابی به هدف بود و این رویکرد "قانون آمریکایی" را ترسیم می‌کند و در این خصوص هیچ فرقی میان بایدن و ترامپ و یا تد کروز دیده نمی‌شود.

هیچ سندی قوی‌تر از این اظهارات سناتور کروز نیست تا تایید کند که آمریکا یک یاغی و قانون‌شکن است. این مرد به صراحت اعلام می‌کند که کشورش به امضاها و وعده‌های روسای جمهورش احترام نمی‌گذارد، و حتی روسای جمهورش نیز به امضاهای یکدیگر پایبند نیست؛ امری که بر درستی موضع محتاطانه ایران درخصوص ورود به هرگونه مذاکرات با آمریکایی‌ها صحه می‌گذارد.

پربیننده ترین خبرها