ائتلاف سعودی عامل بحران سوخت در مأرب

ائتلاف سعودی عامل بحران سوخت در مأرب
پنج‌شنبه 13 آبان 1400 - 10:10

به دنبال ناتوانی پمپ بنزین ها از تأمین سوخت مورد نیاز شهروندان، شهر مأرب به شدت دستخوش بحران سوخت شده است؛ جایگاه های تأمین سوخت به میدان نفتی صافر دسترسی ندارند و قیمت یک لیتر نفت در بازار سیاه به طور سرسام آوری بالا رفته است.

العالم - یمن

به گزارش خبرگزاری سبأ قیمت یک گالن 20 لیتری نفت در بازار سیاه به 25 تا 30 هزار ریال رسیده است که در این استان نفت خیز که خود منبع غنی نفت و گاز است بی سابقه است.

یک منبع محلی گفت مزدوران متجاوز به بهانه حفاظت اما به دلیل فروش سوخت در بازار سیاه، باعث بروز بحران سوخت در یمن شده اند.

این منبع خاطرنشان کرد که موج خشم مردمی علیه فساد و غارت ثروت های این استان توسط مزدوران متجاوز و فروش آن در بازار سیاه، سراسر مناطق اشغال شده یمن را در بر گرفته است.

گزارش های مطبوعاتی و اسناد افشاشده پرده از فساد گسترده و غارت سازمان یافته چندین میلیارد دلاری درآمدهای نفت و گاز میدان صافر برداشته اند. این درآمد به جیبی رهبران حزب الاصلاح، وابسته به ائتلاف تجاوز سرازیر شده است.

همچنین چاپ غیر قانونی و بدون پشتوانه پول توسط مزدوران متجاوز باعث افزایش سرسام آور کالا و مواد غذایی در این شهر شده است. این امر رنج و مصائب شهروندان را دوچندان کرده است و باعث سقوط بی سابقه ارزش ریال را در مقابل دلار شده است.

این در حالی است که به یمن سیاست های کمیته عالی اقتصادی یمن در مناطق آزادشده در استان مأرب ثبات و آرامش نسبی برقرار است و قیمت کالا و سوخت نسبتا ثابت مانده است و دولت محلی سعی می کند پروژه ها و فعالیت های خدماتی را به کار برگرداند و سوخت را با قیمت دولتی در اختیار مردم قرار دهد.

پربیننده ترین خبرها