تقدیر سفیر ایران از نایب قهرمانی تیم کشتی فرنگی در مسابقات جهانی صربستان

تقدیر سفیر ایران از نایب قهرمانی تیم کشتی فرنگی در مسابقات جهانی صربستان
پنج‌شنبه 13 آبان 1400 - 19:48

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد در دیدار با تیم کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال کشورمان ضمن تبریک به تمامی اعضای تیم کشتی فرنگی به مناسبت کسب مقام نایب قهرمانی در رقابت های کشتی فرنگی در صربستان گفت: هفت مدال فرنگی کاران کشورمان افتخاری برای ما ایرانی ها است.

العالم ـ ایران ـ ورزشی

رشید حسن پور سفیر کشورمان در صربستان، که همراه با علی نعیمی کنسول سفارت کشورمان امروز (پنجشنبه) در بین کشتی گیران ایرانی حضور داشت، ضمن تبریک بخاطر حضور پر افتخار و مقتدرانه تیم کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال در مسابقات جهانی کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال در بلگراد و کسب مقام نایب قهرمانی با یک طلا، چهار نفره و دو برنز را درخشش بزرگ برای ورزش ایران دانست.

وی همچنین برای تیم ملی کشتی گیران آزاد زیر ۲۳ سال کشورمان که روز گذشته (چهارشنبه ۱۲ آبان) برای حضور در رقابت های جهانی کشتی آزاد در صربستان جهت انجام مسابقات وارد بلگراد شدند، توفیق و درخشش بیشتری آرزو کرد.

حسن پور در نشست با کشتی گیران جوان کشورمان در هتل هیلتون بلگراد گفت: ورزشکاران ما در عرصه های ورزشی معرف ارزش ها و ویژگی های اخلاقی، فرهنگی و دینی جمهوری اسلامی ایران هستند که یک موفقیت بزرگتر محسوب می شود.

وی افزود: کسب مدال ها مهم و اهمیت دارد، اما مهمتر و ارزشمند تر از آن پیروزی و درخشش در عرصه های اخلاقی و فرهنگی است.

سفیر ایران در بلگراد ضمن تشکر و قدردانی از میزبانی و مهمان نوازی موثر و موفق صربستان ادامه داد: صربستان علاقمند و مصمم به توسعه همکاری های ورزشی سازمان یافته و هدفمند با ایران بوده و در این مسیر گام های بزرگی از سوی تهران و بلگراد برداشته شده است.

«علی نعیمی» کنسول سفارت ایران در بلگراد که از فرنگی کاران و آزاد کاران کشورمان در فرودگاه بلگراد استقبال کرد، امروز در جمع ورزشکاران ایرانی در هتل هیلتون بلگراد مقام نایب قهرمانی را به فرنگی کاران تبریک و برای آزاد کاران موفقیت در رقابت های جهانی در بلگراد آرزو کرد.

نعیمی به نیابت از سفیر کشورمان از بدو ورود ورزشکاران کشورمان به صربستان در ارتباط کامل با ورزشکاران ایرانی برای کمک و برطرف کردن نیازهای دلاوران ایرانی است.

تیم ملی کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال کشورمان با کسب یک مدال طلا، ۴ مدال نقره و ۲ مدال برنز عنوان نایب قهرمانی جهان را در کشور صربستان از آن خود کرد.

در پایان رقابت های جهانی کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال در صربستان، «امین میرزازاده» در وزن ۱۳۰ کیلوگرم یک مدال طلای، «پویا دادمرز» در وزن ۵۵ کیلوگرم، «مهدی محسن نژاد» در وزن ۶۰ کیلوگرم، «محمدجواد رضایی» در وزن ۶۷ کیلوگرم و «امین کاویانی نژاد» در وزن ۷۷ کیلوگرم ۴ مدال نقره و «علیرضا نجاتی» در وزن ۶۳ کیلوگرم و «ناصر علیزاده» در وزن ۸۷ کیلوگرم ۲ مدال برنز را برای میهن عزیزمان کسب کردند و در گروه تیمی، تیم کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال ایران با کسب ۱۵۵ امتیاز به مقام نایب قهرمانی این رقابت ها دست یافت.

روسیه با کسب ۱۹۰ امتیاز مقام اول و گرجستان با ۱۰۵ امتیاز مقام سوم این رقابت ها را از آن خود کردند.

اعضای تیم ملی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال کشورمان امروز برای شرکت در رقابت های جهانی کشتی آزاد در صربستان وارد فرودگاه «نیکولا تسلا» بلگراد شدند.

پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان روزهای ۱۳ تا ۱۶ آبان در بلگراد پایتخت صربستان برپاست.

پربیننده ترین خبرها