جنبش فتح: آشتی با دحلان ممکن نیست

جنبش فتح: آشتی با دحلان ممکن نیست
سه شنبه 18 آبان 1400 - 20:30

شماری از رهبران جنبش آزادی بخش ملی فلسطین فتح از مخالفت این جنبش با هر سازش با محمد دحلان رهبر جدا شده از این جنبش خبر دادند.

العالم - فلسطین

رهبران این جنبش به رهبری محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفتگوهایی جداگانه با خبرگزاری آناتولی اظهار داشتند که پرونده دحلان بسته شده و هیچ راهی برای سازش با وی وجود ندارد.

میانجی گری روسیه

این در حالی است که دیمتری دلیانی رهبر پیشین فتح و نزدیک به دحلان از میانجی گری سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه برای پایان دادن به اختلافات جریان دحلان و فتح خبر داد.

سه شنبه گذشته نیز دحلان با لاوروف در مسکو پایتخت روسیه دیدار کرد، براساس اعلام دلیانی این دیدار اولین مورد نبود و پیش از این دحلان و مقامات روسیه دیدارهایی با یکدیگر داشتند،

وی افزود: این دیدار با دعوت روسیه بود و دو پرونده سازش داخلی در جنبش فتح و سازش ملی فلسطینی میان فتح و حماس است

دلیانی گفت دحلان فورا در این دیدار از امادگی خود برای سازش داخلی در فتح سخن گفت.

وی افزود: سازش داخلی برای روسیه مهم است و می توان گفت : روسیه تلاش زیادی می کند و این دیدار پیش از سفر محمود عباس رئیس تشکیلات به روسیه بوده است.

جنبش فتح سال 2011 نیز دحلان را طرد کرد وی آن زمان عضوکمیته مرکزی جنبش بوده است.

فلسطین دحلان را که مقیم امارات است به اتهام فساد تحت پیگرد قرار دارد، دادگاه جنیات های فساد فلسطین نیز سال 2016 وی را به اتهام اختلاس 16 میلیون دلار زمانی که مسئول هماهنگی مسائل امنیتی تشکیلات بوده به سه سال حبس محکوم کرد.

سفر رسمی عباس به روسیه

عباس زکی عضو کمیته مرکزی جنبش به آناتولی گفت: عباس 23 نوامبر رسما به روسیه سفر کرد و در این دیدار با ولادیمیر پوتین همتای خود و شماری از مقامات ارشد در مسکو دیدار می کند.

زکی این سفر را ماموریتی توصیف کرد که روسیه نقش خود در جهان و منطقه را ایفا می کند اما سازش داخلی در جنبش فتح در فهرست برنامه های کاری این سفر نبود.

عزام الاحمد عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش گفت : در این خصوص هیچ تماسی با روسیه گرفته نشده است و در صورت مطرح شدن با ان مخالفت می کنیم.

بازگشت دحلان ممکن نیست

حسین حمایل سخنگوی جنبش فتح نیز گفت : کسانی که خارج از فتح هستند همان بیرون باقی خواهند ماند و افراد عضو نیز یکپارچه هستند و اوضاع خوب است و سازش با دحلان پذیرفتنی نیست .

وی افزود: سفر رئیس تشکیلات به روسیه برای بررسی مسائل مربوط به ملت فلسطین است و بعید است سازشی باناصر القدوه عضو جدا شده از کمیته مرکزی صورت گیرد.

القدوه به امید سازش بدون شرط است

ناصر القدوه خواهرزاده یاسر عرفات رئیس فقید تشکیلات فلسطینو جدا شده از جنبش گفت : من با سازش داخلی موافقم اما بر اساس احترام متقابل و نه بر اساس قید و شرط . و اینکه برنامه ای سیاسی تعیین کنیم .

کمیته مرکزی فتح نیز ماه مارس تصمیم گرفت القدوه را به ادعای نقض قوانین داخلی جنبش و خدشه دار کردن وحدت عزل کند.

پربیننده ترین خبرها