تحریم سازمان ملل علیه سه عضو انصارالله

تحریم سازمان ملل علیه سه عضو انصارالله
چهارشنبه 19 آبان 1400 - 11:39

سازمان ملل‌متحد به رغم جنایات ائتلاف عربی ـ آمریکایی به سرکردگی عربستان سعودی در یمن و کشته و معلول شدن ۱۰ هزار کودک بر اثر حملات نظامی، سه عضو انصارالله را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

العالم ـ یمن

این اقدام سازمان ملل در حالی صورت می‌گیرد که بنا به گزارش «صندوق کودکان سازمان ملل متحد» (یونیسف)، در پی نزدیک به هفت سال حمله ائتلاف عربی - آمریکایی به رهبری سعودی‌ها به یمن (از فروردین 94 تاکنون) به بهانه بازگرداندن دولت مستعفی و فراری «عبدربه منصور هادی» به قدرت، بیش از ۱۰ هزار کودک یمنی کشته و یا معلول شده‌اند.

ایستگاه رادیویی «صدای لبنان» روز چهارشنبه گزارش داد که سازمان ملل، «صالح الشاعر»، «یوسف المدانی» و «محمد الغماری» سه عضو جنبش انصارالله را در فهرست تحریم‌های این سازمان قرار داده است.

فعالان حقوق بشر در یمن می گویند، جنگی که هفت سال پیش آغاز شد، کودکان را هم به طور مستقیم در خطوط مقدم و هم به طور غیرمستقیم از طریق پیامدهای منفی این درگیری ها تحت تاثیر قرار داده است. آمریکا از مارس ۲۰۱۵ تاکنون از دولت مستعفی و فرار یمن حمایت می‌کند.

یمن بیش از ۹۰ درصد غذای شهروندانش را از طریق واردات تامین می کند. سرزمین‌های تحت کنترل دولت نجات ملی یمن (انصارالله) در شمال این کشور پرتراکم ترین منطقه با دست کم ۲۰ میلیون نفر جمعیت است و تحریم و تروریستی خواندن آن، واردات دارو و غذا به یمن را به مخاطره می اندازد.

به گزارش ایرنا، بنا به گفته کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، حدود ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در یمن به دلیل ادامه جنگ ائتلاف سعودی علیه این کشور و مشکلات اقتصادی فزاینده، به سرپناه، کمک‌های بشردوستانه و غذا نیاز دارند.

پربیننده ترین خبرها