جزئیاتی جدید درباره همکاری فزاینده نظامی میان سعودی و رژیم صهیونیستی

جزئیاتی جدید درباره همکاری فزاینده نظامی میان سعودی و رژیم صهیونیستی
چهارشنبه 19 آبان 1400 - 17:14

در سایه عادی‌سازی غیررسمی و محرمانه با دشمن جهان اسلام، گزارش‌های متعددی درباره همکاری نظامی گسترده میان رژیم‌های سعودی و صهیونیستی منتشر می‌شود که نشان می‌دهد ولیعهد سعودی به دنبال تحمیل عادی‌سازی تدریجی با تل‌آویو است.

العالم- عربستان سعودی

به گزارش العالم، در تحولی جدید وب‌سایت "میلیتاری" که متخصص در امور نظامی است، اعلام کرد که هواپیماهای جنگی رژیم سعودی برای دومین بار با جنگنده‌های اسرائیلی در همکاری‌های امنیتی شرکت می‌کنند.

این وب‌سایت یادآور شد ماموریت اسکورت جنگنده "B-1B لنسر" آمریکایی بوده است. اما عربستان سعودی نشان داد که این ماموریت یک تمرین دوجانبه با نیروی هوایی ایالات متحده است.

یک اندیشکده آمریکایی همچنین اعلام کرد که از ابتدای سال 2021، تل‌آویو با ورود سامانه گنبد آهنین اسرائیل به پایگاه های آمریکایی در عربستان سعودی موافقت کرده است.

اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک تأکید کرد که این اقدام به عنوان برای محافظت از مواضع حساس و حیاتی پادشاهی سعودی در نظر گرفته شده است.

در ماه آگوست گذشته، "محمد بن‌سلمان" ولیعهد سعودی پیشنهاد جدیدی به رژیم صهیونیستی مقابل عادی‌سازی فوری و تقویت همکاری‌های اقتصادی دوجانبه مطرح کرد.

یک منبع بلندپایه سعودی به وب‌سایت "سعودی لیکس" اعلام کرد، ولیعهد سعودی در پیامی فوری به "نفتالی بنت" نخست‌وزیر اسرائیل، از آمادگی ریاض برای عادی‌سازی فوری با اسرائیل خبر داده است.

در این پیام، بن‌سلمان پیشنهاد همکاری‌های اقتصادی به‌ویژه در زمینه صادرات نفت را مطرح کرده بود.

پربیننده ترین خبرها