مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲؛

پیروزی شیرین ایران برابر لبنان در وقت های اضافه/ ایران 2 لبنان 1+ ویدیوی گلها

پیروزی شیرین ایران برابر لبنان در وقت های اضافه/ ایران 2 لبنان 1+ ویدیوی گلها
پنج‌شنبه 20 آبان 1400 - 17:30

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ که تا دقیقه 90 یک بر صفر به نفع لبنان در جریان بود، در وقت های اضافه با نتیجه 2 بر 1 به نفع ایران رقم خورد و تیم ملی کشورمان در یک بازی نفس گیر به بردی شیرین دست یافت.

العالم ـ ایران ـ ورزشی

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ که تا دقیقه 90 یک بر صفر به نفع لبنان در جریان بود، پس از حملات مکرر و بی امان ملی پوشان بالاخره گل اول ایران به لبنان توسط سردار آزمون در دقیقه 90+1 به ثمر رسید.

گل اول لبنان را سونی سعد در دقیقه ۳۷ در شرایطی که بازیکنان ایران به هوای اینکه توپ به بیرون رفته، بازی را رها کرده بودند، برای کشورش به ثمر رسانده بود.

فوتبالگل اول لبنان به ایران با اشتباه عجیب بیرانوند

پس از گل اول ایران و تساوی یک بر یک، موتور گل زنی ملی پوشان روشن شد و گل دوم کشورمان به لبنان توسط احمد نوراللهی در دقیقه 90+5 به ثمر رسید و در نهایت ملی پوشان کشورمان با نتیجه 2 بر 1 در برابر لبنان به برتری رسیده و یک برد شیرین ولی نفس گیر را رقم زدند.

فوتبالگل اول ایران به لبنان توسط سردار آزمون در دقیقه 90+1/ لبنان 1 - ایران 1

فوتبالگل دوم ایران به لبنان توسط احمد نوراللهی در دقیقه 90+5/ لبنان 1 - ایران 2

با این نتیجه، تیم ملی ایران ۱۳ امتیازی در صدر جدول باقی ماند. لبنان هم با این شکست پنج امتیازی شد.

دور رفت مرحله گروهی انتخابی جام جهانی، ایران چهار برد مقابل سوریه، عراق، امارات و کره جنوبی کسب کرد و در هفته چهارم مقابل کره با نتیجه مساوی متوقف شد.

در هفته پنجم مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲، تیم ملی فوتبال لبنان از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه امروز (پنجشنبه) در «صیدا» به مصاف ایران رفت.

این دیدار در گروه B قاره آسیا و با قضاوت «عبدالرحمان ابراهیم الجاسم» از قطر برگزار شد.

بازی در حالی آغاز شد که تیم ایران صدرنشین است و با کسب پیروزی و نتیجه مطلوب در دیدار امروز می نواند به صعود نزدیک‌تر شود، که در وقت های اضافه بازی برد برابر لبنان رقم خورد.

«مهدی طارمی» مهاجم مطرح کشورمان که در باشگاه پورتو حضور دارد به دلیل انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود از سوی «دراگان اسکوچیچ» برای این دیدار و همچنین بازی با سوریه به اردو دعوت نشده تا بزرگ‌ترین غایب باشد.

سرمربی تیم کشورمان در این دیدار، «سامان قدوس» را جانشین طارمی کرد.

ایران بازی را در همان دقایق ابتدایی هجومی آغاز کرد و با طراحی حملات از جناحین درپی رسیدن به گل بود. میزبان نیز چاره‌ای غیر از اتخاذ روش تدافعی نداشت تا دروازه‌اش را بسته نگه دارد.

در دقیقه ۱۴ «علیرضا جهانبخش» کاپیتان تیم ایران فرصت خوبی برای گلزنی داشت که ضربه سر او از کنار دروازه لبنان به بیرون رفت.

حملات تیم ایران موجب شد تا کرنرهای متعددی نصیب تیم کشورمان شود.

در دقیقه ۳۷ ارسال عجیب بازیکن لبنان درحالی که «علیرضا بیرانوند» و مدافعان ایران گمان می‌کردند از خط به بیرون رفته است، به «سونی سعد» رسید و او به زیبایی و از زوایه بسته دروازه ایران را برخلاف روند بازی گشود.

در دقیقه ۴۵ تیم ایران بهترین بخت را برای گل تساوی داشت که «علی قلی‌زاده» با بی‌دقتی فرصت را هدر داد.

در نهایت نیمه نخست این دیدار با برتری یک بر صفر لبنان همراه شد تا بازیکنان ایران امید خود را به نیمه دوم معطوف کنند.

در نیمه دوم هم بازیکنان ایران برای رسیدن به گل کار را تهاجمی آغاز کردند.

در دقیقه ۵۲ جهانبخش با کارت زرد جریمه شد تا ۲ اخطاره شده و دیدار بعدی ایران که سه‌شنبه شب مقابل سوریه برگزار می‌شود را از دست بدهد.

در دقیقه ۵۵ اشتباه دوباره بیرانوند چیزی نمانده بود که میزبان را به گل دوم برساند.

در دقیقه ۵۸ «میلاد محمدی» به عنوان نخستین تعویضی ایران به جای «سامان قدوس»‌ به میدان آمد.

در دقیقه ۶۴ دروازه‌بان میزبان با واکنشی مناسب ضربه «سردار آزمون» را دفع کرد تا همچنان ایران در حسرت گلزنی باشد.

سپس «سعید عزت‌اللهی» جای خود را به «اللهیار صیادمنش» داد تا ایران روشی تهاجمی را در دستور کار داشته باشد.

در این دیدار بازیکنان ایران در زدن ضربات آخر بسیار بی‌دقت بودند و با رسیدن بازی به دقایق پایانی، خطاهای زیادی را انجام دادند.

ترکیب لبنان

مصطفی مطر، قاسم الزین، عباس عاصی(حسین زین)، جورج ملکی، روبیر ملکی، نادر مطر، محمد الدهینی، محمد حیدر، سونی سعد، محمد قدوح و باسل جرادی

ترکیب ایران

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، وحید امیری، صادق محرمی، سعید عزت‌اللهی(اللهیار صیادمنش)، احمد نوراللهی، سامان قدوس(میلاد محمدی)، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده و سردار آزمون

پربیننده ترین خبرها