گزارش خبرنگار العالم از وضعیت مردم در التحیتا

گزارش خبرنگار العالم از وضعیت مردم در التحیتا
سه شنبه 25 آبان 1400 - 19:45

منطقه «التحیتا» در جنوب استان الحدیده یمن در دوران اشغال توسط مزدوران سعودی، زیر فشار سخت اقتصادی بوده است و حالا با فرار و عقب نشینی آنها، همچنان حملات بی‌وقفه هوایی متجاوزان ادامه دارد.

العالم یمن

منطقه التحیتا در جنوب استان الحدیده با وجود عقب نشینی کامل مزدوران و متجاوزان سعودی، همچنان زیر بمبارن شدید هوایی آنهاست، به همین‌خاطر ساکنین این منطقه در ترس و نگرانی به سر می برند.

تیم خبری شبکه العالم به عنوان اولین تیم اعزامی خبری به بخش التحیتا، مشکلات و شرایط زندگی ساکنان این منطقه را به تصویر کشیده است.

ساکنین «التحیتا» حضور اشغالگران را عامل بی ثباتی اقتصادی در این منطقه می دانند، یکی از شهروندان با اشاره به اقدامات دولت مستفی به خبرنگار العالم گفت: این چه دولتی است؟ یک کیلو گوشت 10 هزار ریال، مرغ 5 هزار ریال است؛ زمانی که انصارالله در این منطقه حضور داشتند، راحت بودیم.

افزایش بهای ارز پس از ورود مزدروان به این بخش شروع شد و تا زمان عقب نشینی آنها ادامه داشته است؛ هیات‌ها و سازمان‌های فعال در بخش امدادرسانی، کمک‌های فوری برای کاستن میزان فقر و گرسنگی در این منطقه را شروع کردند.

حسین مقبولی، معاون نخست وزیر یمن در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: برای ارز به ویژه ارز تقلبی راهکارهایی داریم و مطمئن هستیم وضعیت از گذشته بهتر خواهد شد.

یکی دیگر از مسئولان دولت نجات ملی یمن در گفتگو با العالم از توزیع 2000 سبد غذایی در این منطقه خبر داد.

گفتنی است؛ علیرغم عقب نشینی نیروهای نظامی متجاوز از جبهه های مختلف استان در ساحل غربی اما همچنان محاصره غیر قانونی هوایی، زمینی و دریایی ادامه دارد و علیرغم توافق برای عقب نشینی دو بخش الخوخه و حیس همچنان تحت کنترل آنان باقی مانده است.

پربیننده ترین خبرها