ویدیو/ تظاهرات گسترده علیه کودتاگران در سودان / شمار شهدا به 10 نفر افزایش یافت

چهارشنبه 26 آبان 1400 - 20:51

کمیته مرکزی پزشکان سودان اعلام کرد: شمار قربانیان تظاهرات علیه کودتای نظامی در خارطوم پایتخت و دیگر شهرهای این کشور به 10 نفر افزایش یافت.

العالم ـ آفریقا

به گزارش خبرنگار العالم در سودان، کمیته مرکزی پزشکان سودان به دنبال گسترش اعتراضات و درگیری نیروهای نظامی با مردم اعلام کرد که تعداد قربانیان تظاهرات علیه کودتای نظامی در سودان به 10 نفر افزایش یافت.

این کمیته پیش از این تعداد قربانیان تظاهرات علیه کودتای نظامی در سودان را 5 نفر اعلام کرده بود.

برخی گزارش ها حاکی است که 7 شهید از مجموع 10 شهید تظاهرات امروز (چهارشنبه) براثر حملات نیروهای نظامی در شهرستان بحری رخ داده است.

براثر حملات نیروهای نظامی به تظاهرکنندگان، ده ها نفر نیز مجروح شده اند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

در این میان تصاویر اعتراضات در شهرهایی مانند پورسودان، کسلا، دنقلا و الجنینه در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.
نیروهای امنیتی به طور گسترده در خیابانهای اصلی خارطوم مستقر شده و روز گذشته دهها فعال ائتلاف نیروهای آزادی و تغییر مانند نورالدین صلاح الدین عضو دفتر سیاسی حزب کنگره سودان را بازداشت کردند.

خبرنگار العالم در سودان ساعاتی پیش گزارش داد که تعداد شرکت کنندگان در تظاهرات گسترده امروز (چهارشنبه) خارطوم در حال افزایش است، پل های این شهر در برابر تظاهرکنندگان بسته شده و تظاهرکنندگان علیه حکومت نظامیان در این کشور شعار سر می دهند.
وی افزود که آمریکا، رژیم صهیونیستی و سعودی به عبدالفتاح برهان فرمانده کودتا برای تاسیس حکومت نظامی در سودان چراغ سبز نشان داده اند.

هزاران سودانی در خارطوم و دیگر شهرهای مهم این کشور در اعتراض به کودتای نظامی تظاهرات کرده و خواستار حکومت غیرنظامی شدند، نیروهای نظامی که حکومت را در این کشور از طریق کودتا به دست گرفته اند، تلفن و اینترنت را قطع و به سمت تظاهرکنندگان گاز اشک آور شلیک کرده و با آنان درگیر شده اند که این درگیری به شهید و مجروح شدن شماری از مردم در خارطوم پایتخت و دیگر شهرهای مهم این کشور منجر شده است.

پربیننده ترین خبرها