واکنش مقام‌ آمریکایی به احتمال خرید جنگنده‌های‌ ساخت روسیه توسط امارات

واکنش مقام‌ آمریکایی به احتمال خرید جنگنده‌های‌ ساخت روسیه توسط امارات
چهارشنبه 26 آبان 1400 - 22:40

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا نسبت به خرید محتمل جنگنده و سایر تجهیزات نظامی از روسیه از سوی متحدان عرب آمریکا درمنطقه هشدار داد.

العالم - امریکا

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا نسبت به خرید محتمل جنگنده و سایر تجهیزات نظامی از روسیه از سوی متحدان و شرکای آمریکا به ویژه اعراب خلیج فارس هشدار داد.

«میرا رزنیک» از معاونان وزارت خارجه آمریکا که در نمایشگاه هوایی دبی حضور داشت به وبگاه آمریکایی «المانتیور» در زمینه گزارش‌ها نسبت به خرید محتمل جنگنده ساخت روسیه از سوی کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس گفت، شرکای ما خطرات تحریم‌های "کاتسا" را می‌دانند و ما در مورد اجرای تحریم کاتسا چه در این منطقه و چه در سراسر جهان بسیار جدی هستیم.»

زنیک در زمینه فروش جنگنده اف-۳۵ ساخت آمریکا به امارات گفت: «اف-۳۵ در حال حاضر در این منطقه است، چه اسرائیلی‌ها با اف-۳۵ پرواز کنند، چه اف-۳۵ آمریکایی‌ها. ما دوست داریم امارات متحده عربی بتواند اف-۳۵ را به گونه‌ای عملیاتی کند که شرکای امنیتی ما از تهدیدات از جمله ایران جلوگیری کنند.»

پیشنهاد فروش ۵۰ فروند جنگنده اف-۳۵ در پایان دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، ناشی از توافقی بود که بر اساس آن امارات، رژیم اسرائیل را به رسمیت شناخت. این فروش ۲۳ میلیارد دلاری همچنین شامل پهپادهای رزمی و سایر تجهیزات دفاعی مورد علاقه امارات است.

پس از روی کار آمدن جو بایدن، دولت جدید او فروش تسلیحات و سایر موارد را به حالت تعلیق درآورد. این تا حدی به دلیل انتقاد از امارات و عربستان سعودی به دلیل جنگ طولانی مدت آنها در یمن است که باعث بدترین بحران انسانی جهان شده است.

این در حالی است که یک مقام ارشد نظامی روسیه از رایزنی با امارات برای مشارکت در ساخت جنگنده نسل پنجم سوخو-5۷ خبر داد.

«ویکتور کلادوف» رئیس بخش همکاری‌های بین‌المللی شرکت دفاعی «راستک» که در «نمایشگاه بین‌المللی هوایی دبی» حضور دارد گفت که این کشور بار دیگر در حال گفت‌‌وگو با شرکت‌های اماراتی برای مشارکت در ساخت جنگنده سوخو-۵۷ است.

وی گفت: «روسیه هیچ گونه شرایط سیاسی برای همکاری با کشورها در زمینه نظامی تعیین نمی‌کند.»

یک مقام ارشد نظامی امارات متحده عربی پیشتر از تمایل کشورش برای خرید جنگنده‌های نسل پنجم خبر داده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها