زوج اسرائیلی بازداشت شده در ترکیه آزاد شدند

زوج اسرائیلی بازداشت شده در ترکیه آزاد شدند
پنج‌شنبه 27 آبان 1400 - 11:50

صبح امروز، پنج‌شنبه زوج اسرائیلی بعد از یک هفته بازداشت در ترکیه آزاد شدند. آنها هشت روز قبل به اتهام جاسوسی در پی عکس‌برداری از کاخ ریاست‌جمهوری در استانبول بازداشت شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

دفتر نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و وزارت خارجه این رژیم در بیانیه‌ای مشترک از رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌جمهوری ترکیه و دولتش در خصوص حل این مساله تشکر کردند.

شیراز، دختر ناتالی و موردی اوکنین، زوج اسرائیلی بازداشت شده در ترکیه صبح امروز به شبکه عبری زبان "کان" گفت: خانواده در نهایت خرسندی است و هیچ حرفی وجود ندارد. ما بی‌صبرانه منتظر بازگشت آنها بودیم.

پیشتر سایت i۲۴NEWS به نقل از بیانیه منتشر شده از سوی دفتر نفتالی بنت گزارش داده بود: بنت بار دیگر برای روحیه‌دهی به اعضای خانواده زوج اسرائیلی بازداشت شده در ترکیه با آنها دیدار کرده و حمایت خود را از آنها اعلام کرد، بنت در این دیدار نزدیکان این زوج را از وضعیتشان مطلع کرده و از رفتار مسؤولانه و محتاطانه آنها در این شرایط تشکر کرد".

ناتالی و موردی اوکنین، زوج اسرائیلی پس از عکس‌برداری از منزل رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در استانبول به اتهام جاسوسی بازداشت شدند، رژیم صهیونیستی ضمن رد اتهام جاسوسی این دو شهروند خود، در تلاش برای آزادی و بازگرداندن آنها بود، در این راستا تعداد زیادی از مسؤولان عالی رتبه این رژیم از جمله رئیس موساد (سازمان جاسوسی این رژیم) برای آزاد کردن این دو اسرائیلی تلاش کردند.

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه پیشتر گفته بود: دفتر دادستانی کل احتمال می‌دهد این دو مرتکب جرم جاسوسی نظامی و سیاسی شده باشند؛ اما در آینده دادگاه در این مورد تصمیم‌گیری خواهد کرد.

به نوشته روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، طی روزهای گذشته چند نماینده از وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با این دو اسرائیلی در بازداشتگاهشان در استانبول ملاقات کردند.

رونین لیوی، کنسول رژیم صهیونیستی در استانبول نیز با ناتالی اوکنین و اودی ایتام، سرکنسول این رژیم در ترکیه با موردی اوکنین دیدار کرد.

علاوه بر اینها دیپلمات‌های اسرائیلی با مسؤولان زندان برای اطمینان از اینکه این زوج اسرائیلی شرایط مناسب و سالمی داشتند، گفت‌وگو کردند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها