قبایل مأرب در حال پیوستن به مقاومت یمن + ویدئو

قبایل مأرب در حال پیوستن به مقاومت یمن + ویدئو
پنج‌شنبه 27 آبان 1400 - 19:53

همزمان با پیشروی چشمگیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان مأرب، منابع یمنی خبر دادند که قبایل «جبل مراد» (در استان مأرب) به پایتخت یمن آمده‌اند تا با مقامات صنعاء دیدار کنند.

العالم - یمن

رسانه‌های یمنی، عصر امروز (پنجشنبه)، خبر دادند که هیأتی بزرگ از شیوخ و افراد سرشناس قبایل «جبل مراد» به صنعاء رفته‌ و مورد استقبال گرم قبیله «بنی مطر» در این استان قرار گرفته‌اند.

پایگاه خبری «الخبر الیمنی» گزارش داد که قبایل جبل مراد جزء مهم‌ترین قبایل استان مأرب هستند که در راستای هماهنگی‌های نهایی برای برقراری امنیت در شهر مأرب آخرین پایگاه نیروهای ائتلاف سعودی به صنعاء آمده‌اند.

بر اساس این گزارش، همزمان با حرکت این قبایل به سمت استان صنعاء، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در اطراف شهر مأرب پیشروی داشته‌اند.

الخبر الیمنی همچنین پیش‌بینی کرد که افراد قبایل جبل مراد در ساعات آتی با سران دولت صنعاء و جنبش انصارالله یمن دیدار و گفت‌و‌گو کنند.

1

این پایگاه خبری همچنین پیش‌بینی کرد که افراد این قبایل به همراه نیروهای صنعاء گروهی نظامی برای آزادسازی شهر مأرب تشکیل دهند همانطور که قبایل «العبدیه» چند روز پیش پس از دیدار با «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله این کار را انجام دادند.

پیش از این، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) در صفحه شخصی خود در توئیتر از پیوستن ۱۵۰۰ افراد قبایل مأرب به صنعاء خبر داده بود.

العزی گفته بود : «نزدیک به ۱۵۰۰ نیرو از فرزندان عزیز مأرب به صنعاء بازگشته‌اند. قدوم این عزیزان با کرامت را گرامی داشته و به آن‌ها می‌گوییم که به پایتخت خودتان و به میان خانواده و منطقه خودتان خوش آمده‌اید».

فارس

پربیننده ترین خبرها