حزب ایزدی عراق: الحشد الشعبی تضمین امنیت سنجار است

حزب ایزدی عراق: الحشد الشعبی تضمین امنیت سنجار است
شنبه 29 آبان 1400 - 14:31

«سعید بطوش» رئیس حزب ایزدی «التقدم» عراق ضمن رد ایده بسته شدن مقرهای گروه های الحشد الشعبی در «سنجار» استان نینوا این نیروها را ضمانتی برای امنیت منطقه دانست.

العالم ـ عراق

رئیس حزب ایزدی های عراق در گفت و گو با رسانه های عراقی افزود: حشد الشعبی ضمانت واقعی امنیت سنجار است و اقلیت ایزدی بعد از جنایت ها و کشتارهایی که در حق ایزدی ها روا داشته شد، به الحشد الشعبی اعتماد و اتکای زیادی دارد.

وی افزود: همچنان به حمایت از الحشدالشعبی ادامه خواهیم داد و هرگونه تعرض به آن را رد می کنیم زیرا این نیرو قادر به هدف قرار دادن هر توطئه ای است که کشورمان را تهدید کند.

الحشد الشعبی در محدوده مرزی بخش سنجار تا خاک سوریه، بارها حملات تروریست های داعش را دفع کرده است و نقش قابل توجهی در امنیت مرزهای عراق دارد.

بسیج مردمی عراق یا الحشد الشعبی پس از حمله غافلگیرانه داعش به این کشور، سقوط سریع موصل و امتداد فعالیت داعش تا مناطق شمالی بغداد در میانه ۲۰۱۴ میلادی به فرمان نوری مالکی نخست‌وزیر وقت عراق ایجاد شد؛ گروهی که در کنار ارتش عراق نقش مهمی در مبارزه علیه گروه تروریستی داعش ایفا کرد.

به گزارش ایرنا، سه ماه پس از فرمان نوری مالکی در ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴ میلادی آیت الله سیستانی فتوای مشهوری مبنی بر وجوب دفاع کفایی صادر کرد و خواستار آن شد که عراقی‌هایی که قادر به حمل سلاح هستند به نیروهای امنیتی برای دفاع از عراق، ملت و مقدساتشان در برابر هجمه تروریست‌های داعشی بپیوندند؛ داعشی‌هایی که بخش‌های وسیعی از استان‌ها را اشغال کرده بودند و بغداد پایتخت و برخی استان‌های دیگر را هم تهدید می‌کردند.

فتوای آیت الله سیستانی تمام معادلات را بر هم زد، تاثیری قوی در جامعه عراق برجای گذاشت و طوایف مختلف آن را برای دفاع از وطن بسیج و به مبارزاتی وارد کرد که چهره تاریخ و اسلام را تغییر داد؛ چهره ای که تکفیری ها با جنایات خود به دنبال بدنام کردن آن بودند.

پربیننده ترین خبرها