اهانت بی‌شرمانه سیاستمدار آمریکایی به فلسطینیان و سکوت حکام عرب

اهانت بی‌شرمانه سیاستمدار آمریکایی به فلسطینیان و سکوت حکام عرب
شنبه 29 آبان 1400 - 16:57

تعجب‌آور نیست که سناتور آمریکایی "رندی فاین" انتقادات تندی علیه مسلمانان و فلسطینیان مطرح می‌کند؛ زیرا او شخصیتی نژادپرست و تندرو دارد و حامی سرسخت صهیونیست‌هاست. با این حال، این سناتور این بار تمام خطوط قرمزِ حتی نژادپرست‌های کینه‌توز را نقض و فلسطینیان را حیوان خطاب کرده و خواستار نابودی آنها شده است.

العالم- کشکول

وقاحت و بی‌شرمی رندی فاین بار دیگر به نمایش درآمده و او اخیرا با انتشار مطالبی در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توییتر، فلسطینیان و مسلمانان را وحشی، تروریست و اشغالگر خوانده است. او با ارسال نامه به یک شهروند در فلوریدا به او گفت: "برو و خودت را منفجر کن." این سیاستمدار آمریکایی سپس از کسانی که از صلح، عدالت و حقوق ملت فلسطین دفاع می‌کنند، انتقاد و آنها را نژادپرست‌هایی خطاب کرد که شایسته سرزنش هستند.

گفته می‌شود فاین بارها اظهاراتی علیه فلسطینیان ساکن نوار غزه در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و آنها را افراد پست‌ خوانده است. او پیشتر که در مراسمی در شورای قانونگذاری فلوریدا حضور داشت، در پیامی خطاب به نیروهای مقاومت فلسطین در نوار غزه، آنها را "حیوان" توصیف و همچنین از بمباران این باریکه تحت محاصره توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ابراز شادمانی کرده بود.

شاید برخی بگویند که این مواضع شخصی نیست و نشان‌دهنده رویکرد دولت آمریکا یا حتی رویکرد حزبی نیست و نباید زیاد آن را برجسته کرد. اما درست است که این شخص، مریض و نژادپرست است ولی نباید نادیده گرفت که او جزو سیاستمداران نزدیک به خانواده "دونالد ترامپ" و به‌ویژه پسرش "اریک" است که به نژادپرستی و کینه‌توزی علیه فلسطینیان و مسلمانان معروف هستند. از سوی دیگر، بعید می‌دانیم شرکت "فیس‌بوک" که رویکردی حداقل بی‌طرف به ضرر فلسطینیان دارد، پست و یا حساب شخصی او را حذف کند.

سکوت مقامات در ایالت فلوریدا در قبال این اظهارات خصمنامه، نژادپرستانه و خشن سناتور فاین، باعث شد که "شورای روابط اسلامی و آمریکایی" به نوبه خود، سکوت در برابر فاین را محکوم کند و این سکوت را موجب جسورتر شدن این سناتور آمریکایی بخواند.

ما دلیل خصومت این سیاستمدار نژادپرست آمریکایی را می‌دانیم دلیل این است که نیروهای مقاومت در نوار غزه و محور مقاومتِ حامی آنها، رژیم صهیونیستی را خوار و ذلیل کرده‌اند. همچنانکه می‌دانیم این حجم از کینه نشان‌دهنده نحوه تعامل او با اشغالگران سرزمین فلسطین، قتل و کشتار زنان و کودکان بی‌گناه این سرزمین و هتک حرمت به مقدسات‌ مردم فلسطین است. ولی نمی‌دانیم چرا حکام کشورهایی که ادعا می‌کنند عرب و مسلمان هستند، در مقابل چنین اظهاراتی سکوت و با صهیونیست‌ها روابط خود را عادی‌سازی می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها