داغ های مجازی و ماجرای خیانت انگلیس؛ از اعلامیه بالفور تا هدف گرفتن مقاومت فلسطین

داغ های مجازی و ماجرای خیانت انگلیس؛ از اعلامیه بالفور تا هدف گرفتن مقاومت فلسطین
شنبه 29 آبان 1400 - 20:32

اقدام وزارت کشور انگلیس برای گنجاندن نام جنبش مقاومت اسلامی فلسطین( حماس) در فهرست تروریسم موجی از واکنش فعالان مجازی را برانگیخته و آنها این اقدام را قویا محکوم کردند.

العالم- داغ‌های مجازی

گروه‌های مقاومت فلسطین اقدام انگلیس در درج جنبش حماس در فهرست تروریسم را به شدت محکوم و خاطرنشان کردند این اقدام سیاست جانبداری از صهیونیست‌ها از زمان وعده شوم بالفور را برملا می‌کند.

"جبهه مردمی برای آزادی فلسطین" هم خاطر نشان کرد تصمیم انگلیس علیه جنبش حماس، مشروعیت مقاومت را هدف قرار داده است.

جنبش جهاد اسلامی هم با ظالمانه خواندن تصمیم انگلیس، آن را خدمت به اشغالگران دانست و تاکید کرد مقاومت حقی مشروع است و گروه‌های فلسطینی تحت هیچ شرایطی از اعمال این حق مشروع دست برنخواهند داشت.

کاربران در شبکه اجتماعی توییتر نیز در اعتراض به این اقدام خصمانه انگلیس، هشتگ‌هایی را در حمایت از حماس ایجاد کرده‌اند.

فعالان مجازی تأکید کردند، این اقدام از دولت انگلیس که تاریخی طولانی در استعمارگری دارد، بعید نیست.

کاربری نوشته است: "حماس فقط یک جنبش آزادی‌بخش نیست بلکه جنبشی سیاسی- آزادی‌بخش است که رویکردی سیاسی و منسجم دارد و از دل یک مکتب سیاسی و باقدمت بیرون آمده و نماینده بخش عظیمی از ملت فلسطین است. بعید نیست کشوری مانند انگلیس که دارای تاریخ کثیف استعمارگری است، دست به چنین اقدامی بزند."

کاربران شبکه‌های اجتماعی همچنین از موضع یکپارچه گروه‌های فلسطینی تمجید کرده و متذکر شدند که انگلیس از طریق ایفای نقش در "اعلامیه بالفور" مسئول اصلی رنج و آلام ملت فلسطین است.

یکی از کاربران نوشته است: "موضع یکپارچه فلسطینیان در ردّ و محکوم کردن تصمیم انگلیس علیه جنبش حماس نشان‌ می‌دهد که همگی( گروه‌های فلسطینی) در تیررس چنین تصمیمی قرار دارند، و انگلیس مسئول مستقیم مصائب و مشکلات ملت فلسطین از زمان اعلامیه بالفور تا امروز است."

کاربران همچنین از آزادگان جهان خواسته‌اند برای محکوم کردن این تصمیم انگلیس و بی‌اثر کردن آن اقدام کنند.

برخی فعالان مجازی تأکید کردند که مقاومت حق مشروع در برابر طغیان و سرکشی صهیونیست‌هاست.

پربیننده ترین خبرها