افاضات ضد ایرانی وزیر دفاع آمریکا در منامه برای پمپاژ دلارهای نفتی!

افاضات ضد ایرانی وزیر دفاع آمریکا در منامه برای پمپاژ دلارهای نفتی!
شنبه 29 آبان 1400 - 21:18

وزیر دفاع آمریکا گفته که ایالات متحده توان استقرار نیرویی عظیم در خاورمیانه را دارد و در صورت لزوم، آماده است به گزینه نظامی در منطقه متوسل شود و ما به دفاع از خودمان و منافع‌مان، که شامل شرکای‌مان نیز می‌شود، متعهد هستیم. ما همچنین متعهد هستیم که اجازه ندهیم ایران به سلاح هسته‌ای دسترسی داشته باشد.

العالم- کشکول

"لوید اوستن" این اظهارات را در حاشیه نشست سالانه "گفت‌‎وگوی منامه" در بحرین مطرح کرد؛ اظهاراتی که به عقیده برخی ناظران، برای "اطمینان‌بخشی به همپیمانان آمریکا" مطرح می‌شود که به دنبال خروج این کشور از افغانستان و احتمال احیای توافق هسته‌ای ایران، نسبت به بقای‌شان در قدرت احساس ترس و نگرانی دارند.

برخی ناظران سیاسی معتقدند، منطقه خاورمیانه جایگاه خود را در نزد آمریکایی‌ها از دست داده و توجهات آنها به سمت رویارویی با چین معطوف شده است و همین امر باعث شده که همپیمانان واشنگتن به دنبال جایگزین‌های دیگری باشند و در همین راستا، امارات و بحرین به آغوش رژیم صهیونیستی پناه برده و لذا روابط‌شان را با آن عادی سازی کرده‌اند و این پدیده عادی‌سازی در سایه خروج تدریجی آمریکا از منطقه، گسترش یافته است.

حکومت سعودی نیز به دیگر کشورهای عربی فشار وارد می‌کند که روابط شان را با اسرائیل عادی‌سازی کنند تا بستر این امر برای ریاض نیز فراهم شود. از سوی دیگر، اسرائیل معتقد است که بعد از خروج آمریکا از خاورمیانه، جایگزین واشنگتن در کشورهای عربی خلیج‌فارس شود و بنابراین مقامات این رژیم اشغالگر با سرعت بخشیدن به اظهارات تهدیدآمیزشان علیه محور مقاومت از جمله تهدید به بمباران تاسیسات هسته‌ای ایران، درصدد هستند مجدانه به حکام عرب اطمینان‌خاطر بدهند.

بدیهی است که این خزعبلات اوستن و همچنین لفاظی‌های مقامات رژیم صهیونیستی حقایق را تغییر نمی‌دهد؛ از جمله اینکه محور آمریکایی در حال عقب‌نشینی در مقابل محور مقاومت در فلسطین، یمن، عراق، سوریه و لبنان است و این لفاظی‌ها و تهدیدها فقط در ریاض، ابوظبی و منامه گوش شنوا دارد و میلیاردها دلار نفتی اعراب را به خزانه‌های آمریکا و اسرائیل پمپاژ می‌کند.

پربیننده ترین خبرها