حمله با خودرو به جمعیت در ایالت ویسکانسین آمریکا/ شمار کشته ها به 5 نفر افزایش یافت

حمله با خودرو به جمعیت در ایالت ویسکانسین آمریکا/ شمار کشته ها به 5 نفر افزایش یافت
دوشنبه 1 آذر 1400 - 08:12

در جریان حمله با خودرو به جمعیت در ایالت ویسکانسین آمریکا شمار کشته ها از یک نفر به دستکم 5 نفر افزایش یافت.

العالم ـ آمریکا

به نوشته پایگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان، بنا بر اعلام مقامات محلی، تاکنون دست‌کم 5 نفر بر اثر حمله با یک خودروی شاسی‌بلند به مردم در شهر واکشا در ایالت ویسکانسین جان خود را از دست داده اند و بیش از 40 نفر نیز مجروح شده اند.

درمان دست‌کم 28 مجروح این حادثه در بیمارستان‌های شهر در جریان است و دست‌کم 12 نفر از آنها کودک هستند. گفته می‌شود پلیس موفق به کشف خودروی مذکور شده و عامل حمله نیز دستگیر شده است.

پیش از این سی‌ان‌ان گزارش داده بود، فردی با راندن یک خودروی شاسی بلند میان جمعیت در شهر واکشا از ایالت ویسکانسین آمریکا بیش از ۲۰ نفر را مجروح کرده و دست‌کم یک نفر را به قتل رسانده است.
دن تامپسون، رئیس پلیس واکشا گفته بود نیروهای پلیس خودروی مظنون را متوقف کرده‌اند و خطر بیشتری ساکنان این شهر را که در ۳۲ کیلومتری غرب شهر میلواکی واقع است، تهدید نمی‌کند.
با این حال گزارش رسانه‌های محلی حاکی از آن است که به مردم در حوالی مرکز شهر واکشا گفته شده است در جایی امن پناه بگیرند. دانشگاه کارول نیز که در نزدیکی صحنه واقع است در توییتی عنوان کرد که خیابان‌های اطراف مسدود است.
تامپسون به خبرنگاران گفت: «یک خودروی شاسی بلند قرمز رنگ به سوی مردمی که به مناسبت کریسمس برنامه‌ای را در مرکز شهر اجرا می‌کردند، یورش آورد و در نتیجه این حادثه شماری مجروح شدند.»
وی بدون اشاره به جزییات عنوان کرد که نیروهای پلیس یک نفر را در رابطه با این رخداد شناسایی کرده‌اند.
برخی شاهدان عینی و رسانه‌های محلی می‌گویند که از خودرو به سوی مردم شلیک شده است. اما به نوشته برخی خبرگزاری‌ها، در حال حاضر نمی‌تواند این مسئله را تایید کرد.

پربیننده ترین خبرها