جدیدترین ادعا؛ این بار عقب‌نشینی ایرانی‌ها از فرودگاه "تی فور"!

جدیدترین ادعا؛ این بار عقب‌نشینی ایرانی‌ها از فرودگاه
دوشنبه 1 آذر 1400 - 13:50

منابع مطلع، گزارش‌ها مبنی بر تخلیه فرودگاه "تی فور" در حومه شرقی حمص را رد و تأکید کردند، نیروهای نظامی سوریه و یا همپیمانان‌شان هیچ تغییری در کمیت نیروها‌شان و یا استقرار آنها در این فرودگاه و یا اطراف آن صورت نداده‌اند.

العالم- سوریه

منابع مذکور در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم، درخصوص تمرکز رسانه‌های وابسته به کشورهای متجاوز به سوریه تصریح کردند "فرودگاه تی فور اصلی‌ترین نقطه اتصال در حومه شرقی حمص و به‌ویژه بادیه تدمر و همچنین مهم‌ترین نقطه نظارتی ارتش سوریه و همپیمانانش است. این فرودگاه و سامانه‌های دفاعی مستقر در آن امکان رصد هوایی بادیه سوریه و همچنین منطقه التنف و اطراف دیرالزور را فراهم می‌سازد."

این منابع تصریح کردند، "مکانیسم هماهنگی میان ارتش سوریه و نیروهای همپیمان ایرانی و روسی در تدمر امکان عقب‌نشینی و یا بازآرایی نیروها در آن را دشوار کرده است؛ زیرا این عقب‌نشینی باعث ایجاد خلأ و فرصتی مناسب برای نیروهای آمریکایی در پایگاه التنف و نیز بقایای داعش خواهد شد امری که به حملات در بادیه سوریه یا شرق حمص کمک می‌کند."

در همین راستا، سرتیپ بازنشسته "هیثم حسون" کارشناس نظامی تأکید کرد، فرودگاه "تی فور" طی سال‌های 2015 تا 2016 بارها هدف حملات گروه تروریستی داعش قرار گرفته تا نقش محوری این فرودگاه در جنگ علیه تروریسم را خنثی کنند. با توجه به این‌که این فرودگاه و مناطق اطراف آن پیشتر نیز هدف حملات مکرر رژیم صهیونیستی قرار داشت همین امر بستر شایعه‌سازی درباره آن را فراهم کرد تا اینگونه وانمود شود که عقب‌نشینی ادعایی از فرودگاه در نتیجه فشار صهیونیست‌ها از طریق حملات مکرر انجام شده است و لذا عقب‌نشینی را پیروزی معنوی برای این رژیم قلمداد می‌کنند.

حسون افزود: "در این شایعه‌سازی نباید نقش آمریکا برای تقویت روحیه گروه تروریستی داعش در بادیه را که متحمل شکست‌های سنگین در این منطقه و به‌ویژه در مناطق واقع در میان حومه شرقی حمص و دیرالزور شده است، فراموش کنیم."

فرودگاه "تی فور T4" در حومه شرقی حمص از مهم‌ترین فرودگاه‌های نظامی سوریه است که در 50 کیلومتری شهر حمص و حدود 60 کیلومتری شهر تدمر در مرکز سوریه واقع است. این فرودگاه پایگاه اصلی نیروهای سوریه و نیروهای همپیمان آنها محسوب می‌شود.

پربیننده ترین خبرها