ائتلاف سعودی برای صلح در یمن جدی نیست

ائتلاف سعودی برای صلح در یمن جدی نیست
پنج‌شنبه 11 آذر 1400 - 18:47

خبرنگار یمنی گفت که دولت منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن می داند دعوت بن دغر و جباری برای توقف جنگ، درست است اما نمی تواند آن را به رسمیت بشناسد به این دلیل که خودش مزدور سعودی است.

العالم - یمن

طالب الحسنی خبرنگار یمنی در گفت وگو با شبکه خبری العالم افزود که این دعوت نشانه ناکامی تجاوزگری به یمن و شکست متجاوزان است.

گفتنی است که مقامات ارشد در دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن، به ناکامی جنگ در تحقق اهداف ائتلاف سعودی و حکومتشان اذعان کرده و گفته اند که راه حل نظامی به بن بست خورده است. آنها به توقف فوری جنگ فراخوانده و خواهان میانجی گری مصر و جامعه عرب برای پایان دادن به اختلافات شدند.

احمد عبید بن دغر رئیس شورای مشورتی حکومت هادی و عبدالعزیز جباری معاون رئیس مجلس نمایندگان در این حکومت طی بیانیه مشترکی به شکست ائتلاف متجاوز تحت سرکردگی عربستان به یمن اذعان و بر لزوم توقف فوری جنگ یمن تاکید کردند. آنها اظهار داشتند که حکومت هادی فلج شده و از جایگاه خود نزول کرده است.

نصرالدین عامر جانشین وزیر اطلاع رسانی یمن در واکنش به مواضع اخیر مسوولان دولت مستعفی هادی خاطرنشان کرد: دولت منصور هادی بی ارزش است به این دلیل که تصمیم گیرنده اصلی آمریکاست به همین دلیل ما از هر اقدام برای توقف تجاوز به یمن حمایت می کنیم.

وی خاطر نشان کرد که حمله برخی رسانه ها به بن دغر و جباری نشانه آن است که عربستان سعودی در دعوتش به صلح جدی نیست بلکه تسلیم شدن یمن را می خواهد و بیانیه بن دغر و جباری ثابت کرد که ائتلاف متجاوز به یمن در مسیر فروپاشی است.

پربیننده ترین خبرها