تشکیلات خودگردان در توافق‌های امضا شده با تل‌آویو بازنگری می‌کند

تشکیلات خودگردان در توافق‌های امضا شده با تل‌آویو بازنگری می‌کند
دوشنبه 15 آذر 1400 - 13:51

«محمود عباس» گفت : رهبران فلسطینی تصمیم گرفته‌اند به صورت جدی در تمامی روابط خود با رژیم صهیونیستی تجدیدنظر کنند، چراکه این رژیم قوانین بین‌المللی و توافقنامه‌های امضا شده بین دو طرف را نادیده می‌گیرد.

العالم - فلسظین اشغالی
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با بیان اینکه رهبران فلسطین تصمیم گرفته‌اند در روابط با رژیم صهیونیستی و توافقات امضا شده با آن تجدیدنظر کنند، پیام مکتوبی به «نارندرا مودی» نخست وزیر هند ارسال کرد.

وی در این پیام خود آورده است که رهبران فلسطینی تصمیم گرفته‌اند به صورت جدی در تمامی روابط خود با رژیم صهیونیستی تجدیدنظر کنند چرا که این رژیم قوانین بین‌المللی و توافقنامه‌های امضا شده بین دو طرف را نادیده می‌گیرد.

بنابر گزارش خبرگزاری فلسطین (وفا)، این پیام مکتوب رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به نخست وزیر هند که تحویل «موکول آریا» سفیر هند در رام‌الله شد در راستای اقدامات رهبران فلسطین برای آگاه ساختن سران کشورهای مختلف درباره خطراتی است که روند سیاسی، امنیت و ثبات منطقه را در سایه استمرار سیاست‌های خصمانه اسرائیل، تهدید می‌کند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، محمود عباس همچنین پیام مشابهی نیز به «عمران خان» نخست وزیر پاکستان ارسال کرده است.

در پیام عباس به نحوه و شکل تجدیدنظر در توافقات امضا شده بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی اشاره‌ای نشده است اما توافقنامه اسلو ۱۹۹۳ مهم‌ترین توافق بین این رژیم و سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) است و علاوه بر آن نیز تعدادی توافقنامه و معاهده دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی امضا شده است.

پیشتر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ۱۹ ماه می ۲۰۲۰ گفته بود که تمامی انواع هماهنگی غیرنظامی و امنیتی با رژیم صهیونیستی را در واکنش به توسعه شهرک‌سازی‌ها متوقف کرده است اما این تشکیلات در ۱۸ نوامبر همان سال ازسرگیری این همکاری‌ها را اعلام کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها