الوفاق: دست داشتن مسئولان بحرینی در تجاوزات علیه زندانیان سیاسی

الوفاق: دست داشتن مسئولان بحرینی در تجاوزات علیه زندانیان سیاسی
پنج‌شنبه 18 آذر 1400 - 18:31

جمعیت وفاق ملی بحرین برای ارائه گزارش کلی درباره وضعیت حقوق بشر بحرین، یک کنفرانس مطبوعاتی در بیروت برگزار کرد.

العالم ـ بحرین

جمعیت وفاق در گزارش خود به اوضاع بازداشت شدگان سیاسی در کشور پرداخت و گفت: دولت بحرین مخالف ورود گزارشگران کمیته عالی حقوق بشر به کشور بود؛ اما در نهایت با ورود آنها موافقت کرد. صدور حکم حبس ابد در بحرین بسیار آسان شده است و اساسا دادگاه های مستقل در کشور وجود ندارد. برخی از بازداشت شدگان نیز بر اثر شکنجه در زندان های نظام به شهادت رسیدند. بازداشت شدگان با شرایط بهداشتی و سلامتی بسیار بد مواجه هستند، آنها از درمان محرومند. برخی از فعالان و رهبران در زندان های نظام بحرین از حق درمان محروم مانده اند.

طبق گزارش جمعیت وفاق، ملت بحرین از ساده ترین حقوق خود محروم است، ملت بحرین از حق مشارکت سیاسی، توزیع ثروت، تصمیم گیری، آزادی بیان، آزادی دینی و آزادی تشکیل حزب و برگزاری تجمعات مسالمت آمیز و دیگر حق و حقوق خود محروم مانده است. در بحرین نظامی مستبد و فاسد بر سر کار است که در نقض ها و تجاوزات حقوق بشری دست دارد. بحرینی ها به دموکراسی و آزادی و عدالت و تشکیل دولت قانونمدار چشم دوخته اند.

در این گزارش آمده است: ده سال از بهار عربی می گذرد، زمانی که ملت بحرین برای مطالبه حقوق مشروع خود به خیابان ها آمد؛ اما به هیچ نتیجه ای دست نیافت. در دوره دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا شاهد افزایش تجاوزات حقوق بشری و ظلم و ستم ها و استبداد حاکمان بودیم؛ زیرا ترامپ شیوه دفاع از حاکمان و روسای دیکتاتور در جهان عرب را در پیش گرفته بود.

جمعیت وفاق از ناظران این کنفرانس و شرکت کنندگان خواست تا دولت بحرین را به منظور اجرای اصول دموکراسی تحت فشار بگذارند. جمعیت وفاق همچنین بر راه حل سیاسی جدی تاکید کرد تا وضعیت شهروندان بهبود یابد و بحرانی که بیش از یک دهه به طول انجامیده است، به پایان برسد.

پربیننده ترین خبرها