درخواست فلسطین از جامعه جهانی برای اقدام عملی توقف شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی

درخواست فلسطین از جامعه جهانی برای اقدام عملی توقف شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی
يکشنبه 21 آذر 1400 - 09:57

وزارت امورخارجه خودگردان فلسطین شنبه شب در بیانیه‌ای اقدامات جامعه جهانی را در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ناکافی دانست و اعلام کرد که این واکنش‌ها باید به اقدامات عملی بین‌المللی منجر شود تا رژیم صهیونیستی را به توقف شهرک‌سازی و سرقت اراضی فلسطینی وادار کند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرگزاری "معا" فلسطین، این وزارت‌خانه خواستار اقدامات بازدارنده برای توقف شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین و جولان اشغالی سوریه شد.

این نهاد فلسطین همچنین سلطه شهرک نشینان صهیونیست و سازمان‌های تروریستی آنان بر منطقه آبی در دره اردن و آغاز عملیات ساخت شهرک‌سازی که از آن به جنگ آشکار در این منطقه و علیه سکونت مردم فلسطین تعبیر شده است را محکوم کرد.

وزارت امورخارجه تشکیلات خودگردان فلسطین طرح‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی و توسعه آن در جولان اشغالی سوریه را با احداث دو شهرک جدید و توسعه کانون شهرک‌سازی‌های موجود در این منطقه سوریه محکوم کرد.

این بیانیه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی طرح شهرک سازی جدید برای ساخت یک شهرک جدید به نام "جیفعات حشاکید" در اطراف شهرک "بیت صفافا" در جنوب قدس اشغالی را ارائه کرده است، افزود این رژیم عملیات تخریب منازل فلسطینی‌ها و آواره کردن ساکنان آن را در اقصی نقاط شهر قدس تشدید کرده است.

وزارت امورخارجه فلسطین نسبت به جنایت و عواقب شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی هشدارد داد و تأکید کرد که تنها راه برقراری صلح تشکیل دو کشور مستقل است.

این وزارتخانه ضمن استقبال از مخالفت جامعه جهانی با شهرک‌سازی صهیونیستی، در مورد خطرات این اقدام بر امنیت و ثبات منطقه هشدار داد.

پربیننده ترین خبرها