گزارش العالم از مراسم یادبود شهید قاسم سلیمانی در دمشق + فیلم

چهارشنبه 8 دی 1400 - 10:10

مراسم سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در پایتخت سوریه برگزار شد.

العالم-سوریه

با نزدیک شدن دومین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، محافل مردمی و مدنی در سوریه این مناسبت را گرامی داشتند.

آنها با برگزاری کنفرانس "وفا به شهدا"، تعهد خود را به شهیدی که شخصا بر نبردهای آزاد سازی اراضی سوریه از چنگال تروریسم نظارت داشت، ابراز کردند.

"هنا مکنا" مسئول فرهنگی جمعیت جوانان عشق و صلح گفت:" ما می خواهیم به کسی که به این کشور وفادار بود، وفاداری خود را هرچند به صورت مختصر، اعلام کنیم. اگر خون شهدا نبود، اگر ارتش سوریه نبود و اگر یاران و شرافتمندان جهان نبودند، سوریه آزاد نمی شد".

سهام عبود یکی از برگزار کنندگان این جشنواره به نوبه خود اظهار داشت: "هرگز خون شهدای مقاومت اسلامی‌مان در جمهوری اسلامی ایران را فراموش نمی کنیم که در این مصیبت سخت کنار ما ایستادند تا بتوانیم از آن عبور کنیم".

حاضران با یادآوری ویژگی های شهید سلیمانی، تاکید کردند که در مسیر عزت و کرامت شهدا پیش خواهند رفت.

عصام فاخوری عضو شورای سیاسی گارد ملی عرب بیان داشت:" صحبت از قاسم سلیمانی صحبت از شخصیت بزرگی است که معادلات قدرت را تغییر داد، زیرا او ایمان داشت که ایستادن در کنار سوریه، ایستادن در کنار حق در مقابل نیروهای متجاوز و تروریست صهیونیستی و مبارزه با شیطان بزرگ یعنی آمریکا است".
گفتنی است که شهید قاسم سلیمانی توانست با شکستن توطئه صهیو-آمریکایی، معادلات منطقه‌ را اصلاح کند و موازنه‌های مستحکمی برای نبرد حق علیه باطل ایجاد نماید.

پربیننده ترین خبرها