پلیس هلند هزاران معترض به اقدامات قرنطینه را متفرق کرد

پلیس هلند هزاران معترض به اقدامات قرنطینه را متفرق کرد
يکشنبه 12 دی 1400 - 18:20

شهر آمستردام امروز شاهد تظاهرات گسترده مخالفان اعمال قرنطینه‌های کرونایی بود.

العالم - اروپا

به نقل از رویترز، پلیس ضد شورش هلند روز یکشنبه کوشید با باتوم جمعیت چند هزار نفری را که روز یکشنبه در پایتخت هلند برای اعتراض به اقدامات قرنطینه و واکسیناسیون کووید-19 تجمع کرده بودند، متفرق کند.
شهردار آمستردام با صدور یک فرمان اضطراری و پس از نقض ممنوعیت برگزاری تجمعات عمومی در جریان آخرین موج شیوع ویروس کرونا، به پلیس اجازه داد تا میدان مرکزی موزه را پاکسازی کند.
معترضان که عمدتاً ماسک به صورت نداشتند و قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی را زیر پا گذاشتند، دستور عدم برگزاری راهپیمایی را نیز نادیده گرفتند و به نشانه مخالفت با تدابیر دولت، با نواختن موسیقی و در دست داشتن چترهای زرد در یک خیابان اصلی به قدم زدن پرداختند.
هلند در 19 دسامبر وارد یک قرنطینه ناگهانی شد و دولت دستور داد همه فروشگاه‌ها به جز فروشگاه‌های ضروری، و همچنین رستوران‌ها، آرایشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی، موزه‌ها و سایر مکان‌های عمومی دست‌کم تا 14 ژانویه تعطیل شود. تجمعات عمومی بیش از دو نفر تحت مجموعه محدودیت های فعلی ممنوع است.
مانند سایر کشورهای اروپایی، هلند این اقدامات را در تلاش برای جلوگیری از شیوع موج جدیدی از ویروس کرونا با سویه اومیکرون اعمال کرد که می‌تواند سیستم مراقبت‌های بهداشتی را تحت فشار قرار دهد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها