گردهمایی هزاران عراقی در محل شهادت سرداران پیروزی + فیلم

يکشنبه 12 دی 1400 - 22:09

هزاران شهروند عراقی در سالگرد شهادت سرداران پیروزی، شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس، با حضور در محل شهادت آنها در خیابان شهید ابو مهدی المهندس (خیابان فرودگاه بین المللی بغداد) با روشن کردن شمع یاد آنها را گرامی داشتند.

العالم - عراق

ابو علی الکوفی، معاون ستاد حشد الشعبی در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم در محل وقوع حادثه، گفت که هدف از این گردهمایی این است که به جنایتکارانی که مرتکب این جنایت شده اند بگوییم که ما از همین مکان اعلام می کنیم که جهاد و راه مقاومت ادامه دارد و ما راه شهیدان را ادامه می دهیم.

وی گفت: "اگر این شهدا نبودند اردوگاه ها اکنون پر بود از خانواده ها و زنان و کودکان بی سرپناه ما. اگر آنها نبودند بغداد به حلب دیگری تبدیل می شد و عراق به تاراج می رفت و کل منطقه در تاریکی فرو می رفت".

وی تصریح کرد که شهیدان سلیمانی و ابو مهدی المهندس در جنگ خانمان سوز یک سال و نیمه در مقابل جریان تکفیری – که از حمایت استکبار جهانی برخوردار است – ایستادند.

الکوفی خاطرنشان کرد که دشمنان عراق می خواستند جنگ در این کشور 10 یا 20 سال ادامه یابد اما با همت حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و یاری جمهوری اسلامی ایران و همه انسان های شریف و آزاده این توطئه را شکست دادیم.

وی تصریح کرد که حاج قاسم سلیمانی در شرایط دشواری به یاری عراق شتافت آنهم در زمانی که عراق توان شلیک حتی یک گلوله کلاشینکف را هم نداشت.

پربیننده ترین خبرها