ماجرای دروغ عجیب سعودی: «حوثی به شهادت رسیده است»!

ماجرای دروغ عجیب سعودی: «حوثی به شهادت رسیده است»!
سه شنبه 14 دی 1400 - 20:33

وضعیت رسانه های کشورهای متجاوز سعودی به درجه ای از حقارت و ذلت رسیده که اخیرا برای ثبت حتی پیروزی دروغین در یمن به فریب متوسل شدند.

العالم - كشكول

با آغاز سال جدید میلادی؛ ائتلاف متجاوز سعودی حملات خود به ویژه به صنعا را افزایش داده است که در پی آن ده‌ها غیرنظامی شهید شدند.

این حملات پیروزی برای متجاوزان به همراه نداشت و آنها که بنظر کلافه شده‌اند دست به اقدامات عجیب و سطح پایین می زنند.

پیش از آنکه اقدام عجیب مگس‌های الکترونیک سعودی را بررسی کنیم، باید بگوییم که 6 سال هکرهای سعودی صفحه رسمی شبکه العالم در توئیتر را برای چند ساعت هک و با در دست گرفتن این حساب کاربری اقدام به انتشار اخبار کذب کردند.

در همان زمان و بلافاصله شبکه العالم در بیانیه ای رسمی به مخاطبان خود اعلام کرد که توئیتر این شبکه هک شده است همچنین با مکاتبه ای با شبکه اجتماعی توئیتر این حساب پس از چند ساعت مسدود شد و مجددا مدیریت آن به العالم برگردانده شد.

در همان مدت کوتاه هک شدن، هکرهای سعودی در اقدامی سخیف خبری فوری تحت عنوان «شهادت سیدعبدالملک حوثی» را منتشر کردند.

شبکه MTV لبنان که به مزدوری برای سعودی‌ها شهره است و تحت حمایت حزب سمیر جعجع است، در اقدامی هماهنگ با هکرها این خبر جعلی را پخش کرد.

مجری مزدور شبکه MTV با لحنی هالیوودی و نمایشی این خبر جعلی را قرائت کرد، در همان زمان شبکه لبنانی MTV توسط کاربران و مخاطبان عرب زبان مورد تمسخر قرار گرفت.

حال با گذشت 6 سال مزدوران سعودی در فضای مجازی در اقدامی عجیب و تمسخر آمیز این ویدئو جعلی شبکه MTV را مجددا بازنشر کردند، این اقدام به چند دلیل، شکست بزرگی برای آنها به شمار می رود:

نخست: بازنشر مجدد این ویدئو مجددا بی‌اعتبار بودن شبکه MTV لبنان را به مخاطبان یادآور شد.

دوم: گوینده MTV نیز همان زمان عبارت "او در عملیات عاصِفة الحزم [طوفان قاطعیت] کشته شد" استفاده کرد و این موضوع بار دیگر باعث تمسخر گسترده نسبت به این عبارت شد، عبارت عملیات طوفان قاطعیت اولین بار توسط بن سلمان استفاده شد.

او در سال 2015 اعلام کرد در عملیاتی برق‌آسا و چند روزه تحت عنوان «طوفان قاطعیت» صنعا را تصرف خواهد کرد.

رسانه های سعودی دو سال بعد از آغاز این حملات و طولانی شدن آن ، از استفاده از عبارت عملیات طوفان قاطعیت خودداری می کردند و نام این عملیات سال‌ها دستمایه تمسخر در بیشتر رسانه‌های عربی و بین‌المللی و رسانه‌های اجتماعی قرار گرفته بود و در برنامه‌های طنز شبکه‌های تلوزیونی عربی سوژه شده بود.

سوم: حتی فعالان توئیتری سعودی و حامیان ائتلاف متجاوز از بازنشر این فیلم خجالت زده شدند و کامنت گذاشتند که این ویدئو بسیار قدیمی است و مزدوران سعودی در فضای مجازی نیز به آنها پاسخ دادند: «شما به این موضوع چه کار دارید، چه کسی می تواند قدیمی بودن آن را ثابت کند

چهارم: کوچک و بزرگ می دانند که کشورهای متجاوز سعودی دروغ می گویند و در اظهارات خود به درجه بالایی از حماقت رسیده اند، حتی مزدوران متجاوز از آن شکایت دارند و حتی برخی افراد در دولت مستعفی هادی خواهان توقف تجاوز و خروج نیروهای متجاوز خود از یمن هستند.

مساله جالب توجه اینکه مگس‌های الکترونیکی سعودی فقط به انتشار این ویدئوی سبک و ادعای جدید بودن آن بسنده نکردند، بلکه دروغ های بیشتری درباره شهادت دیگر رهبران دولت نجات ملی یمن و رهبران نظامی در حملات تجاوزکارانه و درباره سناریوهای ساده و خنده دار و نزدیک شدن سعودی‌ها به پیروزی منتشر کردند.

تا اینکه سرلشکر یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اعلام توقیف یک کشتی سلاح امارات توسط نیروهای یمنی در آب‌های یمن و بردن آن به بندر الحدیده شوک بزرگی وارد کرد.

متجاوزان سعودی با کمک غرب و در راس آن آمریکا،اخیرا و همزمان با آغاز سال جدید تلاش می کنند تا نیروهای یمنی را برای جلوگیری آزادسازی مارب تحت فشار قرار دهند و با وحشیگری زیاد صنعا و مناطق مسکونی را بمباران کرده و با دروغ هایی مبنی بر وجود سلاح در این شهر در صدد توجیه این وحشیگری هستند.

سران کشورهای متجاوز سعودی، به جای عقب نشینی و حفظ آبرو، لجاجت کردند و دست به کارهای کثیف و دروغ پردازی زدند و این گواه آن است که خسارت سنگین آنان بسیار نزدیک است و چون لکه ننگی برای همیشه بر پیشانی‌شان خواهد ماند و خون فرزندان یمن تا قیامت گریبانگیر آنها خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها