ضرب الاجل یک هفته‌ای گروه‌های فلسطینی برای رژیم صهیونیستی

ضرب الاجل یک هفته‌ای گروه‌های فلسطینی برای رژیم صهیونیستی
پنج‌شنبه 16 دی 1400 - 18:48

برخی منابع بلند پایه مصری اعلام کردند، گروه‌های فلسطینی در نوار غزه و در راس آنها دو جنبش حماس و جهاد اسلامی از تداوم اشغالگری اسرائیل و تعلل در اجرای تفاهم‌نامه های لغو محاصره نوار غزه و آغاز مراحل بازسازی آن بدون موانع ابراز نارضایتی کرده‌اند.

العالم - فلسطین اشغالی

این منابع تاکید کردند، در ساعات گذشته برخی مسئولان سرویس اطلاعات مصر تماس‌های جداگانه‌ای را با رهبران گروه‌های فلسطینی در نوار غزه از جمله دو جنبش حماس و جهاد اسلامی برقرار کردند و طی آن درباره اوضاع وخیم این نوار و وضعیت تنش و تحریکات مکرر اسرائیلی گفتگو کردند.

این منابع توضیح دادند، این گروه‌ها با قرار دادن ضرب الاجل برای اسرائیل تا پنجشنبه آینده (۱۳ ژانویه) جهت اتخاذ اقدامات عملی و جدی که موجب کاهش محاصره نوار می‌شود و همه موانع را بر سر راه آبادسازی از بین می‌برد موافق بودند.

آنها اظهار داشتند که این گروه‌ها به صراحت با میانجی مصری صحبت کردند و گفتند که صبر آنها در برابر رژیم اشغالگر و اقدامات آن در قدس، کرانه باختری و غزه و آنچه در داخل زندان‌ها اتفاق می‌افتد رو به پایان است و اگر به سیاست تحریک و تعلل ادامه دهد تاریخ پس از ۱۳ ژانویه همچون قبل آن نبوده و همه گزینه ها باز خواهند بود.

همین منابع مصری خاطرنشان کردند که میانجی مصری در واقع طرف اسرائیلی را از پیام «خشمگینانه» گروه‌ها در غزه مطلع کرده و با آن درباره تعدادی از تسهیلات و تدابیر برای ساکنان غزه گفتگو کرده است تا از دور بعدی اقدامات تشدید آمیز جلوگیری شود.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها