تحلیلی بر ابعاد تازه شکست میدانی و رسانه ای ائتلاف متجاوز در یمن

تحلیلی بر ابعاد تازه شکست میدانی و رسانه ای ائتلاف متجاوز در یمن
يکشنبه 19 دی 1400 - 13:34

ائتلاف متجاوز در یمن همزمان با عملیات نظامی موسوم به توفان قاطعیت، حملات رسانه ای خود را نیز آغاز کرد و با اینگونه نام ها و عناوین تبلیغاتی شکست خورده، در واقع از همان آغاز ناکامی خود را ثبت کرد.

العالم تحلیل روز

با اعلام خبر توقیف کشتی نظامی اماراتی توسط نیروهای یمنی در چند روزگذشته ، تلویزیون های عربستان و امارات و پایگاه های اجتماعی، دست به تبلیغات رسانه ای زدند مبنی بر این که این کشتی غیر نظامی است و در حال انتقال کمک های بشردوستانه و بیمارستان صحرایی به جزیره سقطری بوده است .

بدون شک این تبلیغات رسانه ای آنگونه که در بیانیه ائتلاف متجاوز آمده، بیشتر از اینکه در صدد تبرئه کردن اتهام ارسال سلاح به یمن باشد در صدد اتهام زدن دزدی دریایی به یمنی ها و مانع تراشی برای رساندن کمک ها بود و ادعا داشت ایران مسئول ارسال موشک های بالستیک به نیروهای یمنی و نظارت بر عملیات دزدی دریایی است.

اتهام دزدی دریایی به نیروهای یمنی، در واقع توجیهی برای اقدام ائتلاف متجاوز در هدف قرار دادن بنادر یمنی به بهانه توقیف کشتی های حامل سلاح عربستان و امارات به یمن است.

اما ویدئوهای ادعایی درباره ارسال موشک های ایرانی از طریق بنادر؛ درست مانند ویدئوی جعلی فرمانده نظامی ادعایی حزب الله است که از شبکه العربیه پخش شد و بیانگر ناکامی رسانه ای و تبلیغاتی آنان است.

افزون بر آن می‌توان آن را توجیهی ناموفق برای شکست های متجاوزان در برابر حملات موشکی و پهپادی یمن و توقیف کشتی‌های حامل سلاح مزدوران متجاوز دانست.

زیرا یمنی ها توانایی لازم برای ساخت موشک و پهپاد را دارند . ائتلاف متجاوز باید از خود بپرسد با توجه به محاصره یمن، حضور پررنگ ائتلاف متجاوز در دریا و عملیات جاسوسی و مراقبتی آمریکا و دیگر کشورهای ائتلاف، چگونه موشک هایی با ابعاد بزرگ می توانند وارد بنادر یمن شوند. آیا این بیانگر شکست بزرگتر ائتلاف نیست؟

فعالیت های رسانه ای ائتلاف متجاوز در میادین یمن، شکست نظامی آن را افزایش داده است به طوری که هیچ یک از تلاش های رسانه ای برای توجیه این شکست و بهانه تراشی ها ، نمی تواند واقعیت را تغییر دهد به ویژه در شرایطی که شکست رسانه ای متجاوزان از شکست نظامی برایشان شرم آورتر شده است.

پربیننده ترین خبرها