طالبان، گفت وگو با مقامات ایرانی را سازنده توصیف کرد

طالبان، گفت وگو با مقامات ایرانی را سازنده توصیف کرد
دوشنبه 20 دی 1400 - 08:02

معاون سخنگوی طالبان اعلام کرد که گفت وگوی هیأت طالبان با مقامات ایرانی در تهران سازنده بوده است.

العالم ـ آسیا

احمدالله وثیق معاون سخنگوی طالبان، روز دوشنبه به رسانه‌ها در افغانستان گفت که در این سفر هیأت طالبان روابط دوجانبه، تجارت، انرژی، ترانزیت و مسائل امنیتی مورد بحث قرار گرفته است.

وثیق افزوده است که در این دیدارها درباره موقعیت جغرافیایی افغانستان دلیل آنکه بعنوان منطقه وصل بین کشورهای واقع شده با اهمیت خوانده شده و گفته است که ایران هم می تواند از این کشور برای صادرات کالاهای خود به کشورهوای آسیای میانه استفاده کند.

هیأت طالبان روز شنبه به ریاست امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه این گروه به تهران سفر و در این سفر با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و نماینده ویژه آن کشور در امور افغانستان دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار بعد از ظهر دیروز (یکشنبه) با مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان و هیئت همراه، ضمن تاکید بر این که تاریخ اثبات کرده است پیوند مردم ایران و افغانستان از نوع خویشاوندی می باشد، اظهار داشت مجاهدت های مردم با غیرت افغانستان نشان داد که هیچ قدرت خارجی نمی‌تواند افغانستان را اشغال و بر آن حکومت کند.

حسین امیرعبداللهیان با اشاره به سخنان مثبت رهبران طالبان در خصوص تشکیل دولت فراگیر، ضرورت تامین شاخص‌های قابل قبول در این خصوص را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین سیاست‌های غلط آمریکا و هم پیمانان آن طی ۲۰ سال گذشته در افغانستان را مورد نکوهش قرار داد و ایجاد اختلاف میان افغانستان و کشورهای همسایه را یکی از محورهای سیاست آمریکا در منطقه خواند.

پربیننده ترین خبرها